احمدرضا جبل عاملی، معامله گر و مدرس بازار سرمایه ، فرهنگ سازی و بالابردن سطح اطلاع رسانی در شغل معامله گری بورس را در سطح جامعه لازم و ضروری دانست و بر صبوری و پرهیز از هیجان و عدم اعتماد به شبکه های اجتماعی نامعتبر تاکید نمود .

به گزارش کیش نیوز ، احمدرضا جبل عاملی کارشناس و مدرس بازار سرمایه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین در کیش اظهار داشت: ما دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رکود و رشد را در بازار تجربه کرده ایم و در طی این تحولات چیزی که موفقیت را در معامله گری های بورسی رقم می زند صبوری و پرهیز از هیجان و یادگیری نحوه صحیح معامله کردن است.
جبل عاملی فرهنگ سازی و بالابردن سطح اطلاع رسانی در شغل معامله گری را لازم و ضروری دانست و تاکید نمود : ورود مردم به بورس در سالهای اخیر بسیار عالی و فوق العاده بود و در این بین هم مطمئنا حمایت ها و تبلیغات خوبی انجام شد و این مهم می بایست سالها پیش اتفاق می افتاد. وی نیز افزود: فرهنگ سازی صحیح و کسب درآمد سرشار از بورس حق مردم است و باید در طی این مسیر اطلاعات و سواد ورود به بازار سرمایه را به بهترین شکل در اختیار علاقه مندان به این شغل قرار داد.
به عنوان مثال، اصلاحی که در بازار به مدت ۲ ماه اتفاق افتاد را در نظر بگیرید؛ این ریزش کاملا طبیعی بود و ما به راحتی توانستیم قبل از وقوع این رخداد آن را پیش بینی کنیم و همه سرمایه خود را قبل از ایجاد صف فروش خارج کنیم و این کار فقط با استفاده از در اختیار داشتن اطلاعات صحیح معامله گری میسر است. متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از مردم عزیزمان اطلاعات کاملی برای ورود به بازار سرمایه رو نداشتند و با اتکا به منابع اطلاعاتی نامعتبر و غیر موثق همانند شبکه های اجتماعی که نقش فوق العاده منفی رو در این بین ایفا کردن در تصمیمات مردم منجر به این شد که ضررهای بسیار هنگفتی برای هموطنان عزیزمان اتفاق افتاد و این در حالی است که در تمام دنیا شغل معامله گری بورس یک کار تخصصی و مالی می باشد که نیاز به آموزش و تمرین کافی دارد.
این کارشناس بازار سرمایه کشورمان در ادامه افزود : خود من شخصا قبل از این که این اصلاح به این سنگینی اتفاق بیفتد از یک هفته قبل از وقوع، این موضوع رو اطلاع رسانی کرده بودم. این اتفاق برای یک معامله گر سنتیمنتال کاملا خوشایند و عالی است و می تواند موقعیت های ورود به بازار را در قیمت های خیلی بهتر برایش ایجاد کند و همان طور که الان طی یک هفته اخیر می بینیم بازار اصلاحش پایان یافته و در حال بازگشت به روال قبل می باشد.
جبل عاملی در ادامه صحبت های خود یکی از دلایل بزرگ ضررهای هنگفت مردم را دلایلی همچون اعتماد بیش از حد به برخی از شبکه های اجتماعی به عنوان یک مرجع نامعتبر اشاره نمود و گفت : یکی از مهمترین دلایلی که مردم در این اصلاح طبیعی بازار ضرر کردن استفاده از منابع نادرست مثل شبکه های اجتماعی می باشد و این در حالی است که افراد سودجو به قصد گمراه کردن معامله گران تازه وارد با استفاده از وسوسه های یک شبه پولدار شدن یا کسب درآمد دلاری خود را فردی متخصص اعلام کرده و در عین ناباوری تبدیل به یک مدرس ، مرجع و استاد بازارهای سرمایه می شدند و به راحتی به فروش سیگنال ها و تحلیل های کاملا اشتباه و هیجانی کردن مردم می پرداختند و متاسفانه هیچ فیلتری روی این ها انجام نشد.
وی نیز در پایان افزود:
جبل عاملی در پایان افزود : اگر علاقمندان به بازار بورس درست و صحیح گام بردارند به راحتی می توانند با استفاده از یادگیری علم صحیح معامله گری و در کمترین زمان ممکن همه آنچه را که لازم دارند را با بالاترین کیفیت آموزش ببیند و جایگاه درآمد بسیار خوبی را برای خود در این بازار کسب کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین