معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از قطعی شدن فعالیت 2 کشتی کروز جهت ارائه خدمات شایسته به هواداران ایرانی در ایام مسابقات 2022 قطر و برگزاری جشنواره جزیره فوتبالی در کیش خبر داد.

به گزارش کیش نیوز ، مرتضی رمضانی گالشی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های مستمر در زمینه تسهیل ارائه خدمات شایسته به گردشگران، گفت:  حضور ۲ کشتی کروز در جزیره کیش و برگزاری جشنواره جزیره فوتبالی برای هواداران ایرانی در ایام جام جهانی قطر قطعی شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و ایجاد تعامل سازنده با فدراسیون فوتبال، به طور حتم شاهد رونق گردشگری در جزیره کیش خواهیم بود.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رزرو نشدن هتل‌های کیش برای جام جهانی، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش از مدت ها قبل طی مکاتباتی مکرر این درخواست را اعلام کرد که اماکن اقامتی کیش در سامانه صدور ویزای قطر ثبت شود تا هواداران امکان استفاده از ظرفیت های جام جهانی را داشته باشند

وی اضافه کرد: با وجود پیگیری های مستمر و موافقت های شفاهی طرف قطری در جلسات مذاکره تا کنون در عمل اقدامی در راستای حل مشکل ثبت هتل‌های کیش در سامانه «هایا کارت» میسر نشده و این باعث شد بسیاری از کشورهای متقاضی از جمله مکزیک، غنا و سنگال امکان برقراری پیوند بین اخذ هتل و ویزا را پیدا نکنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: سازمان از ۶ ماه قبل به طور جد در این خصوص با نهادهای ذیربط مکاتبه داشت و علت نبود رزرو و عدم استقبال گردشگران خارجی، به صادر نشدن ویزا از طرف قطری باز می‌گردد که انتظار می رفت از سوی برخی نهادها از جمله جامعه حرفه ای هتلداران هم از چندین ماه قبل پیگیری می شد.

لازم به ذکر است سازمان منطقه آزاد کیش از گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفته که جزیره کیش با آغاز رویداد ۲۰۲۲ قطر به عنوان کانون هواداران تیم ملی ایران نقش آفرینی کند و تعداد زیادی از متقاضیان سفر به کیش در این رویداد مهم ورزشی مسافرانی از اقصی نقاط کشور به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

همچنین جزیره کیش میزبان شایسته گردشگران داخلی خواهد بود از این رو اتباع خارجی نیز به خاطر اقامت ارزان در کیش قصد سفر به این جزیره را دارند.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش