سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش صبح جمعه 15 اردیبهشت با حضور در طرح پاکسازی ساحل کلبه هور؛ از مشارکت حداکثری و استقبال مردم دوستدار محیط زیست و جوامع مختلف کیش از این طرح، قدر دانی کرد.

به گزارش کیش نیوز ، سعید پورزادی با تاکید بر حفاظت محیط زیست ساحلی و دریایی کیش از سوی ساکنان و گردشگران، از جامعه بازاریان و بازرگانان این منطقه که یکی از ارکان اقتصادی و فعال جزیره کیش محسوب می شوند برای مشارکت و همکاری در پاکسازی ساحل کلبه هور قدردانی کرد.

وی حضور فعالان اقتصادی در تمام برنامه های مشارکتی جزیره کیش را نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی آنها برشمرد و مشارکت در طرح پاکسازی سواحل را اقدامی ارزشمند در اعتلای فرهنگ حفظ محیط زیست عنوان کرد.

سعید پورزادی در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک کشور افزود: در سطح کشور حدود ۶هزار کیلومتر ساحل از سواحل خزر تا جنوبی داریم و ایران به لحاظ ژئوپولتیک یا موقعیت جغرافیایی جزو کشورهایی محسوب می شود که به دلیل وجود دریاها در شمال و جنوب، از موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه، تصریح کرد: جزیره کیش نیز با دارا بودن حدود ۴۳ کیلومتر ساحل پیرامونی مرجانی، تنوع زیستگاهی منحصر به فرد، وجود بنادر تجاری و بازرگانی و شیلاتی، غنی بودن تنوع زیستی، دسترسی به آب های آزاد، گردشگر پذیر بودن و ضریب اشغال بالای هتل ها و مراکز اقامتی در اکثر زمان های سال، بخش مهمی از ظرفیت ها را در کنار موقعیت ژئوپولتیکی فراهم کرده و ما شاهد فعالیت های بسیار خوب گردشگری، اقتصادی، تجاری و تفریحی هستیم.

لازم به ذکر است امروز ۱۵ اردیبهشت طرح پاکسازی سواحل و در دریا در نقاط مختلف جزیره در ۶ ایستگاه (میکا، دامون، سیمرغ، حریره، کلبه هور و اسکله تفریحی) از ساعت ۹ صبح آغاز شده و ساعت ۱۸ با برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء جوایز و تقدیر از اسپانسرهای پاکسازی سواحل به پایان می رسد.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش