طهورث قاسمی دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره با قدردانی از دستور وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر حذف و بازگشت ماده ۱۰ قانون ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت : این دیدگاه نشان از این دارد که دولت سیزدهم نگاه تقلیلی نسبت به میزیت های این مناطق ندارد و باید مسوولان و صاحبنظران پیگیر تحقق این دستور باشند.

به گزارش کیش نیوز ، طهورث قاسمی دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره با قدردانی از دستور وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر حذف و بازگشت ماده ۱۰ قانون ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت : این دیدگاه نشان از این دارد که دولت سیزدهم نگاه تقلیلی نسبت به میزیت های این مناطق ندارد و باید مسوولان و صاحبنظران پیگیر تحقق این دستور باشند.

وی با بیان اینکه این رویکرد در بین اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی به قوت در راستای حفظ مزیت های این مناطق در حال پیگری است، یادآور شد: برای توسعه و حفظ مزیت های قانون در بین تصمیم گیران نظام و دولت مانعی وجود ندارد اما این چالش ها در بین تصمیم سازان به قوت خود باقی مانده و باید مسوولان و دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی مناطق آزاد با گفتمان سازی های مختلف این چالش پیش رو را بردارند.

دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش افزود: برخی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کشور  بدون رعایت استاندارد و مقررات مصوب شده و حد و حدودی برای آنها در نظر گرفته نشده که به نظرم این عمده ترین دلیل رویکردهای منفی تصمیم سازان نسبت به مناطق آزاد تجاری و صنعتی است.

طهورث قاسمی با اشاره به با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بخش خصوصی و دولتی جزیره کیش افزود : با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بخش خصوصی و دولتی جزیره کیش در صدد هستیم از فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور استفاده کرده و برخی مزیت های قانونی این مناطق را به عنوان یک اصل در این برنامه قرار دهیم.

قاسمی با اشاره به اینکه حمایت از جغرافیای همجوار مناطق آزاد از رویکردهای قانونی این مناطق است افزود: مجمع سازندگان و نوآوران کیش در این راستا هزینه ساخت ۴۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سایه خوش هرمزگان را قبول کرده و اقدامات آن در حال انجام است.

  • منبع خبر : کیش نیوز