مهندس آقا زاده معاون خدمات شهری و محیط زیست شرکت عمران،آب و خدمات از مشارکت بی سابقه ساکنان در طرح تفکیک پسماند از مبداء تقدیر نمود .

به گزارش کیش نیوز ، غفار آقازاده معاون خدمات شهری و محیط زیست این شرکت با اعلام اینکه در یک ماه گذشته ساکنان کیش در تفکیک پسماندها از مبداء مشارکتی بی سابقه داشتند اظهار داشت: در ماه گذشته با توجه به افزایش جمعیت گردشگران میزان پسماندهای انتقال داده شده به سایت بازیافت بیش از ۳۲۰۰ تن بود که ۶۰۸ تن از این میزان به صورت خشک و تفکیک شده از مبداء به سایت انتقال یافت.

آقازاده تاکید کرد: این میزان زباله خشک تفکیک شده از مبدا توسط ساکنان کیش  برابر ۱۸ و نیم درصد از کل پسماندهای منتقل شده به سایت بازیافت بود که درصدی بی سابقه است و باید از ساکنان فرهیخته جزیره کیش برای توجه جدی به مقوله ارزشمند تفکیک پسماند از مبداء و حفظ محیط قدردانی کرد.

وی افزود: ساکنان جزیره کیش همواره در تفکیک پسماندها از مبدا همراهی خوبی داشتند اما در ماههای اخیر توجه جدی تر آنان به بازیافت و همراهی با کارکنان خدمات شهری سبب شده است تا میزان پسماندهای خشک تفکیک شده از مبدا به طرز قابل تحسینی افزایش یافته و رکورد جدیدی در زمینه مشارکت مردمی در تفکیک پسماند از مبدا در کیش ثبت شود.

غفار آقازاده ضمن تقدیر از این حرکت منسجم فرهنگی گفت: میزان مشارکت ساکنان در تفکیک پسماندهای خشک از مبدا می تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد تا کیش به عنوان شهری نمونه در عرصه مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست الگوی خوبی برای سایر شهرهای کشور باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات افزود: در سایت بازیافت کیش نیز پسماند های قابل بازیافت جداسازی می شوند که در مجموع یک ماه گذشته بیش از ۱۴ درصد از پسماندهای سایت جداسازی و بازیافت شدند.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر از مجموع پسماندهای شهری منتقل شده به سایت تنها حدود ۱۸ درصد دفن شده است گفت: با توجه به افزایش درصد تفکیک از مبدا میزان دفن زباله نیز کاهش می یابد که برای محیط زیست ارزشمند کیش مقوله مهم و قابل توجهی است.

لازم به ذکر است علاوه بر نوسازی خط پردازش زباله در سایت بازیافت کیش که منجر به ارتقای فعالیت های این سایت شده است ، برنامه ریزی گسترده معاونت خدمات شهری و برگزاری دوره های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و جلب مشارکت مردمی در بخش های گوناگون از جمله مناطق مسکونی ، بازارها و مراکز تجاری ، مدارس و هتل و مراکز پذیرایی و اقامتی از عوامل موثر در ثبت رکورد بی سابقه مشارکت مردمی در تفکیک زباله از مبدا است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش