جزیره کیش منطقه آزاد پیشرو در استفاده از ظرفیت فرابورس برای تامین مالی طرح‌های عمرانی و توسعه است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، در جلسه‌ای با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،ناصرآخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، روح الله حسینی مقدم عضو شورای عالی بورس ،با صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به ارزش یک هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران با نماد کیش۰۲۱۱ عرضه شد.

صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با نرخ ۱۸ درصد، عمر ۲ سال و ۸ ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یک بار از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه شده است. ضامن این اوراق، بانک ملت و عامل وصول شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت است.

این دومین بار است که شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می کند. اولین صکوک این شرکت از نوع اوراق اجاره و به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال بوده که در آبان ماه ۱۳۹۸ منتشر شده است.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش