رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ویژه کیش از اجرای طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیش نیوز  ،سرهنگ دوم “بهرام ایمانی نسب ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در بیان جزئیات اجرایی این طرح اعلام کرد:‌ ‌طرح وی‍ژه ترخیص خودروهای توقیفی در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است .

وی افزود: این طرح از روز سه شنبه هجدهم خرداد ماه به مدت دو ماه در سطح کشور و جزیره کیش اجرایی می گردد

ایمانی نسب تاکید کرد: وسایل نقلیه ای که به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی و قبل از  ۲۹/۱۲/۱۳۹۹  توقیف شده است، می توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: ‌مالکان یا متصرفان خودروهای توقیفی در پارگینگ‌ها می توانند با دست داشتن قبض توقیف و سند مالکیت خودرو و مدارک احراز هویت با مراجعه به پلیس راهور از این تسهیلات ویژه استفاده نمایند.

سرهنگ ” بهرام ایمانی نسب” ادامه داد: این طرح شامل خودروهای توقیفی که  دارای دستور قضایی می باشند نمی گردد و برای ترخیص نیاز به اخذ دستور قضایی دارند و همچنین در این طرح، خودروهای فرسوده و خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند، از این خدمات مستثنی هستند

وی ادامه داد:‌ هیچ الزامی برای پرداخت عوارض و معاینه فنی برای خودروهای ترخیصی نیست و اگر مالک یا راننده زمان توقیف خودرو فاقد گواهینامه رانندگی باشد با معرفی شخص دارای گواهینامه مجاز رانندگی  می تواند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش خاطر نشان کرد: همچنین طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط (یک ساله) وجود دارد  و مبلغ جرایمی که به علت دیرکرد دو برابر شده‌اند ، مورد بخشودگی واقع می شوند.

سرهنگ ” بهرام ایمانی نسب” تصریح کرد:‌ در صورتی که قبض پارکینگ خودرو،‌ مفقود شده باشد، مالک خودرو  با ارائه مدارک و اسناد مالکیت خودرو و مدارک شناسایی خود می تواند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام نماید .

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش تصریح کرد:‌ خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالت نیز می توانند با ارائه تعهد عدم تردد در معابر شهری از فرصت به دست آمده در اجرای این طرح استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرنگار پایگاه خبری پلیس