معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از ساماندهی اراضی جنگلی منطقه سفین با هدف ایمن سازی محیط شهری و ایجاد فضای تفریحی با پوشش گیاهان بومی جزیره کیش خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، غفار آقازاده معاون امور شهری و محیط زیست این شرکت با اشاره به اینکه ایمن سازی فضاهای شهری با هدف ارتقای سطح امنیت ساکنان و گردشگران در نقاط کم تردد یکی از دلایل اصلی اجرای طرح ساماندهی اراضی جنگلی منطقه سفین بود اظهار داشت : حذف درختان مهاجم و خودرو ، هرس و شکل دهی به پوشش گیاهی منطقه و نظافت محیط  از جمله اقدامت بهسازی در این منطقه بود.

وی تصریح کرد : با آماده سازی محیطی جنگلی، این بخش از جزیره به عنوان تفرجگاهی برای بومیان و ساکنان منطقه و تردد گردشگران علاقمند به طبیعت بومی و زیبای جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون امور شهری شرکت عمران ،آب و خدمات در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت : باتوجه به فعالیت های عمرانی و ساخت جاده ها و خیابان ها و شهرک های مسکونی در سه دهه اخیر ، تغییراتی در توپوگرافی قسمت های زیادی از اراضی کیش ایجاد شده است که در نتیجه این تغییرات در توپوگرافی انتقال جریان آب حاصل از بارندگی از مسیرهای قدیمی منحرف شده و این اراضی از آب حاصل از بارندگی محروم شدند.
غفار آقازاده افزود: عدم رسیدن روان آب در بارندگی های فصلی سبب ضعیف تر شدن درختان  با ارزش نظیر کهور ایرانی، لور ، نخل خرما و کنار و هجوم درختان خودرو و مهاجم مانند سمر در این منطقه شده که بخش وسیعی را پوشانده است.
به گفته معاون امور شهری شرکت عمران ، آب و خدمات عدم رسیدگی به وضعیت این درختان و هرس منطقه سبب شده بود تا این بخش با انبوه درختان مهاجم پوشیده و مکانی امن برای افراد بی خانمان و یا معتادان ایجاد شود که امنیت ساکنان مناطق همجوار و یا گردشگران در حال تردد از این بخش را نیز مختل می کرد.
وی افزود: حضور افراد معتاد و بی توجهی آنها موجب بروز آتش سوزی های مکرر در این بخش از جزیره می شدکه اطفاء حریق نیز به دلیل پوشش گیاهی متراکم و عدم امکان تردد خودرو های آتش نشانی بسیار مشکل بود و خسارات زیست محیطی فراوانی را برای اراضی جنگلی ایجاد می کرد.
به گفته معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات ، اجرای طرح ساماندهی مناطق جنگلی سفین گام موثری در جهت استاندارد سازی محیط شهری و ایجاد جاذبه های نوین تفریحی و گردشگری است.
لازم به ذکر است ، اراضی جنگلی جزیره کیش با طبیعتی زیبا و بکر در منطقه سفین واقع شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش