کیش کارت ، کارت هوشمندی است که کلیه خدمات قابل ارائه در جزیره کیش را به صورت تجمیع شده بر روی خود دارد و از طریق آدرس اینترنتیcard.kish.irقابل درخواست از سوی شهروندان است

به گزارش کیش نیوز، درنشستی با حضور دکتر انصاری لاری  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، فرماندهان نظامی وانتظامی، مسئولان وروسای ادارات ونهادها ونمایندگان جوامع واصناف از کیش کارت رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان از شفاف سازی درارائه خدمات به عنوان یکی از اهداف اصلی صدور کیش کارت یاد کرد وگفت: امروز درکشور این فرصت فراهم شده است که با رفتن به سمت IT و ICT ، دیجیتالی کردن امور و پرهیز از ارتباطات انسانی در فرآیندها، از بسیاری اتفاقات سوء جلوگیری شود.

دکتر انصاری لاری افزود: انجام این طرح مقدمه ای برای هوشمندسازی فرآیندها در کیش وبه عنوان الگویی برای کشور است.

وی از تله کیش و مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش خواست با شناخت ارزشهای این کار نسبت به معرفی شایسته این طرح اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه با بیان اینکه این کارت قابلیت استفاده به جای گذرنامه هم دارد تاکید کرد: درپی برخی هماهنگی ها کیش کارت می تواند جایگزین گذرنامه برای مردم جزیره کیش شود و حتی می تواند به عنوان یک مزیت مشوقی برای برخی گردشگران باشد .

دکتر انصاری لاری در پایان ضمن آرزوی شکوفایی بیشتر این ظرفیت ها درجزیره کیش گفت: به واسطه این طرح وصدور کیش کارت، شبکه اطلاعاتی خوبی ایجاد می شود که ضمن تسریع وتسهیل امور، می توان بسیاری از خدمات را از طریق این کارت به شهروندان ارائه کرد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین نشست با تقدیر از این اقدام شایسته دکتر انصاری لاری گفت: تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش کیفیت زندگی ، کاهش هزینه ها وافزایش سرعت امور با توسعه ICT کاری ارزشمند است که ارتقاء کیفیت زندگی وبهره وری را برای جزیره کیش درپی دارد.

مدیرفناوری اطلاعات وارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش هم دراین خصوص گفت: یکی از تاکیدات دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بدو فعالیتش دراین جزیره مرجانی طراحی مدلی برای ارائه خدمات ویژه به شهروندان این جزیره است. با این هدف طرح کیش کارت به عنوان کارتی اعتباری با قابلیت های مختلف برای شهروندان جزیره کیش اجرایی شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در خصوص مفاهیم جدید حساب کاربری کیش ، کیش کارت و کارتخوان کیش  گفت: حساب کاربری کیش  با آدرس اینترنتیmy.kish.ir، به عنوان پنجره واحد خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در جزیره زیبای کیش ایجاد شده است که یکی از مهمترین ابزارهای دسترسی به این حساب کاربری ، کیش کارت است.

امیرسوداگران افزود: کیش کارت ، کارت هوشمندی است که کلیه خدمات قابل ارائه در جزیره کیش را به صورت تجمیع شده بر روی خود دارد و از طریق آدرس اینترنتیcard.kish.irقابل درخواست از سوی شهروندان است. در حال حاضر خدمات مربوط به هویت کیشوندی، مجوز فعالیت اقتصادی و بیمه رفاهی شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش به همراه کیف پول دیجیتال آی کیش بر روی این کارت ارایه می شود و سایر خدمات نیز در دست پیاده سازی هستند که به مرور زمان بدون نیاز به تعویض کارت به خدمات کیش کارت افزوده می شود.

وی اظهار داشت: پذیرش این کارت از طریق کارتخوان کیش انجام می شود که بر روی اپلیکیشن تلفن همراه iKish، پوزهای بانکی، دستگاه های خودپرداز و پیشخوان الکترونیک پیاده سازی شده است و با برچسب Kish POS قابل شناسایی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش بیان داشت : تاکنون حدود هزار نفر درخواست صدور کیش کارت را داده اند و از امروز تحویل کارت های متقاضیان شروع می شود و در آینده نزدیک نیز سایر کارت های خدماتی در جزیره از اعتبار ساقط می شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم کیش کارت یکی از شهروندان به صورت نمادین توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعطا شد.

  • منبع خبر : کیش نیوز