با حضور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش سامانه جامع مدیریت هوشمند حمل و نقل جزیره با هدف تسهیل در نظارت بر فعالیت این ناوگان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کیش نیوز ، رسیدگی به شکایات و پیشنهادات، صدور مجوز فعالیت رانندگان و ثبت تخلفات آنان از جمله اهداف طراحی و اجرای سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی ناوگان حمل و نقل کیش است که عصر شنبه رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در آیین رونمایی از این سامانه اظهار کرد: همواره اولین و اخرین برخورد مسافران در این جزیره با رانندگان حمل و نقل است و آنان می توانند نقش اساسی در توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند.
محسن نظر پور با اشاره به اینکه، توجه به نقش رانندگان حمل و نقل عمومی در تکرار سفر مسافران یکی از ارکان اصلی گردشگری در این جزیره است افزود: در این راستا نظارت بر این ناوگان و بروز رسانی آموزش راه ها و شیوه های برخورد با گردشگران از اولویت های اداره حمل و نقل این شرکت است.
وی اضافه کرد: آماده سازی نرم افزار تاکسی اینترنتی ویژه جزیره با حضور تمام شرکت های حمل و نقل، اخذ زمین مورد نیاز ایجاد شهرک خودرویی برای ساماندهی کل فعالیت های این بخش از جمله مکانیکی ها، کارواش ها و نمایشگاه های خودرو از دیگر اولویت های این شرکت است.
وی یادآور شد: پیگیری نوسازی حمل و نقل عمومی از دیگر اولویت های شرکت عمران، آب و خدمات بوده و این مهم با کمک بخش خصوصی در حال انجام است.
مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در این ارتباط گفت: امسال با راه اندازی و بروز رسانی سامانه سوخت دیزلی برای تامین سهمیه سوخت مورد نیاز خودورهای درون و برون شهری مشکلی در این حوزه
سوخت دیزلی حمل و نقل عمومی نداریم.
مهدی جهانی افزود: واردات سه تکه مینی‌بوس، تاکسی‌های برقی با هدف رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات انجام شده است که تا کنون نیز سه ایستگاه در جزیره احداث شده و ایستکاه های متعدی نیز در آینده احداث خواهند شد.
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام یافته در این حوزه تهیه و تدوین سه شیوه نامه تبلیغات بر روی خودروهای عمومی، شورای ترافیک و نحوه فعالیت موتورهای شارژی در بخش استفاه شخصی و توریستی، تخصیص زمین برای ایجاد شهرک خودرویی به منظور ارائه خدمات رفاهی و خدمات تعمیرات و نمایشگاه های خودرویی و تجهیز خودروها به سیستم بی پی اس است.
سامانه جامع مدیریت هوشمند حمل و نقل منطقه آزاد کیش با هدف رسیدگی به شکایات و پیشنهادات، صدور مجوز فعالیت رانندگان و ثبت تخلفات آنان طراحی و اجرا شده است.
هم اکنون در این جزیره بیش از ۷۰۰ دستگاه شامل ۶۳۰ تاکسی و ۷۹ مینی بوس در حال ارایه خدمت به کیشوندان و مسافران هستند.

  • منبع خبر : ایرنای کیش