مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رفع بروکراسی اداری از دیگر برنامه های این سازمان است و در بخش هتل‌داری نیز به دنبال تقویت سرمایه گذاری های واقعی در این بخش هستیم و مجوزهای جدید به سرمایه گذارانی اعطا می شود که رزومه موفقی در هتل‌داری و دارای سرمایه نقدی باشند.

به گزارش کیش نیوز و به نقل ازخبرگزاری خبر آنلاین از کیش، محمدرضا نوایی لواسانی در دیدار اعضای جامعه هتل‌داران کیش با تقدیر از  اعضای این جامعه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی گردشگری کیش افزود :  جوامع  مختلف صنفی در جزیره به ویژه جامعه هتل‌داران به عنوان یکی از قطب های اقتصادی بخش گردشگری کیش برای جلوگیری از آسیب های این تغییرات باید انسجام و وحدت رویه خود را افزایش دهند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز آماده همکاری با تمام جوامع در این خصوص است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین  با اشاره به اعطای مجوز ساخت هتل های جدید در کیش گفت: رفع بروکراسی اداری از دیگر برنامه های این سازمان است و در بخش هتل‌داری نیز به دنبال تقویت سرمایه گذاری های واقعی در این بخش هستیم و مجوزهای جدید به سرمایه گذارانی اعطا می شود که رزومه موفقی در هتل‌داری و دارای سرمایه نقدی باشند.

محمدرضا نوایی لواسانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به چالش مسکن پیش روی کیشوندان و فعالان اقتصادی جزیره افزود : جزیره زیبای کیش هم اکنون در حال طی مسیر توسعه خود بوده و اگر هم اکنون سرمایه گذاران در راستای رفع چالش مسکن ساکنان به ویژه کارگران، کارمندان و مدیران بخش خصوصی اقدام کنند در آینده این چالش به نقطه کور جزیره تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه ساخت مسکن استیجاری در داخل جزیره و شهرک های مسکونی در بندر چارک به عنوان نزدیک ترین محل مناسبت سکونت در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: طرح مسکن استجیاری سازمان منطقه آزاد کیش در زمینی به مساحت ۳۸ هتکار در دست اقدام است اما بدون شک جوابگوی نیاز جزیره مطمئنا  نخواهد بود و در کنار آن اراضی با کاربری مسکونی موجود در کیش نیز پاسخگوی این نیاز در آینده نیست و به همین دلیل سازمان منطقه آزاد در حال فراهم کردن مقدمات احداث شهرک های مسکونی در بندر چارک است که برخی سرمایه گذاران باید به عنوان پیشقراولان ساخت این شهرک ها از هم اکنون نسبت به اخذ مجوزات قانونی اقدام کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به نگرانی برخی هتل‌داران در خصوص عدم ثبات مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش طی سه دهه فعالیت این سازمان گفت : تغییرات مدیریتی در برخی سازمان ها و دستگاه ها با توجه به اهمیت آنها در توسعه کشور اجتناب ناپذیر است.

سعید پورزادی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی سازمان نیز، در این نشست با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های جام‌جهانی به نفع حوزه گردشگری جزیره کیش از برنامه‌های این سازمان است، از ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی خبر داد و افزود: در این راستا اصلاح چمن ۲ زمین مجموعه المپیک و تکمیل سه زمین چمن دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۲ زمین چمن مجموعه المپیک طی ۱۵ سال سپری شده از بهره برداری آنها اصلاحاتی انجام نشده که هم اکنون ۳۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح و کاشت چمن و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل سه زمین چمن دیگر تخصیص یافته است.

پورزادی افرود: برنامه ریزی شده که این طرح ها تا مرداد ۱۴۰۱ برای بهره برداری و بکارگیری در اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی یا سایر تیم های حاضر در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

علیرضا ابراهیم پور، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش نیز در این دیدار، ورود گردشگر به کیش را از اهداف اصلی سازمان دانست و گفت: برای ورود گردشگر به کیش در فصل‌های کم‌مسافر، از تمام ظرفیت‌های موجود مانند نمایشگاهی و همایشی بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به درخواست یکی هتل‌داران کیش مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این شرکت در حال بررسی ۲ مدل خودروی خارجی مونتاژ داخلی جهت پاسخگویی به این نیاز است.

وی افزود: تسهیلات مناسب در این جهت نیز در نظر گرفته شده است اما این در صورتی است که نتایج مثبت از حضور آن‌ها از لحظ فنی به ویژه سرمایشی بدست بیاید و مقدمات واردات آن به کیش انجام شود.

در ابتدای این نشست، مسیح‌اله صفا، رئیس جامعه هتل‌داران، بیش از ۵۵درصد ظرفیت کیش را مرتبط با صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: در این حوزه ده هزار نیروی کار وجود دارد و برای آنکه کیش، بازوی کمکی کشور باشد باید به گردشگران خدمات داد و آنچه این خدمات را تضمین می‌کند، آموزش است.

وی نابرابری ریال و دلار را از دلایل حضور گردشگران در کیش دانست و افزود: بعد از سه ماه رکود فاحش، این اتفاق کمک‌کننده‌ای بود و اگر در سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال کمک به این صنف می‌باشد، در ترتیب ارائه‌ی زمین جهت تامین مسکن استیجاری کارکنان کیش، جامعه هتلداران را در اولویت بداند چراکه نیروهایی که هزینه‌ی آموزش صرف آنها می‌شود، به علت عدم توان تامین هزینه‌های کیش، به شهرهای خود باز می‌گردند.

وی همچنین به جرائم دیرکرد ساخت اشاره کرد و افزود: ستاد جام جهانی ۲۰۲۲ تشکیل شده است و جامعه، توان ارائه‌ی سه هزار اتاق و بالاترین خدمات را در این حوزه دارا می‌باشد.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه هم اکنون دراین جزیره ۵۲ هتل وجود دارد که ۴۸ مورد آن با پنج هزار اتاق با ظرفیت ۱۸ هزار تخت فعال است افزود: تا پایان سال نیز ۲ هتل پنج ستاره به تعداد هتل‌های فعال اضافه شود.

مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتلداران کیش و مراکز اقامتی نیز با اشاره به رویکرد مدیریت جدید سازمان در توجه به اقشار زحمتکش جامعه، گفت: ارتباط مدیریت جدید سازمان با جای‌جای کیش در کمتر از سه ماه حضور خود، و مردمی بودن وی باعث رضایتمندی فعالین حوزه‌های مختلف شده است و خواسته‌ی واضح اکثریت این افراد و صنف هتلداران، ابقاء سرپرست سازمان می‌باشد که البته در دوران گذشته، بی‌سابقه است.

وی به توجه معاونین این دوره به ارباب‌رجوع و رسیدگی به خواسته‌های آنها اشاره کرد و افزود: بازدیدهای متعدد آن‌ها از پروژه‌های مختلف و تشکیل کمیته در محل و اخذ تصمیمات لازم بسیار ارزنده بوده و امیدواریم بروکراسی‌های موجود و اتوموسیون‌های اداری نیز اصلاح و تسهیل گردد.

تاوتلی با اشاره به تنوع شغلی در صنف هتلداران، بر لزوم توجیه و آموزش افرادی که با خودرو به کیش سفر می‌کنند تاکید کرد و از ضرورت کاهش بوروکراسی‌های اداری، حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی، توجیه مسافران نوروزی کیش از لحاظ قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ کیش، برنامه‌ریزی برای فصول کم‌مسافر سخن گفت و از طرح جامعه هتلداران برای جام جهانی خبر داد.

سیدحسین خوابنما، نایب رئیس جامعه هتل‌داران نیز به بیش از بیست عنوان شغلی در حوزه هتل‌داری اشاره کرد و ادامه داد: آموزش نیروهای هتلداری در دستور کار جامعه قرار گرفته است. وی همچنین از ساخت تعدادی هتل سنتی خبر داد و درخصوص ساماندهی خانه‌های شبانه افزود: ۴۷۵ خانه شبانه غیرمجاز پلمب شدند اما در کمتر از ۴۸ساعت، فک‌پلمب شده و به روال سابق بازگشتند.

نصراله حاتمی یکی از هتلداران و اعضای جامعه نیز، گفت: کیش جایگاه خود را به عنوان قطب گردشگری پیدا کرده و امروزه گردش مالی بالایی دارد که پیش‌بینی می‌شود دوبرابر گردد و این امر توسعه‌ی زيرساخت‌های موجود را می‌طلبد.

وی از منظر شهری وجود هتل‌های نیمه‌تمام گله کرد و با اشاره به هتل در حال ساخت خود با ۹۵هزار متر زیربنا و ۷۰۰ اتاق، گفت: واگذاری مالکیتی زمین حتی برای مدت زمان محدود و موقت می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات کنونی موثر باشد که با اعطای سند مالکیت به هتل‌ها حتی به صورت مدت معین راه را برای استفاده این جامعه از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی تسهیل کرد.

حاتمی افزود: دو راه برای تسهیلاتی که یک سرمایه‌گذار می‌تواند بگیرد وجود دارد که شامل بانک و صندوق توسعه می‌شود اما هتلی که ده طبقه دارد اگر بتواند یک طبقه از آن را به آژانس‌ها و مراکز دیگر بفروشد، می‌تواند بدون نیاز به هیچ حمایتی، هزینه‌های خود را تامین کرده و پروژه را به پایان خواهد رساند.

صدوق مالک هتل ترنج نیز به معضل خدمات حمل و نقل در کیش اشاره و تصریح کرد: وارد کردن ۱۰۰ خودرو توسط شرکت‌های اماراتی به صورت گذر موقت می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی افزود: در صورت حل مشکل واردات خودرو، خودروهای فوق در کیش پلاک شده و ماندگار می‌شوند و در غیر این صورت بعد از یکسال به امارات بازگردانده شوند.

صفا نیز در این‌خصوص تصریح کرد: طرح حمل ونقل نیاز به سرمایه‌گذاری سازمان ندارد و بخش خصوصی هزینه‌های آن را تامین خواهد کرد و تنها خواهان مجوز آن است.

همچنین سیدمحمد رضا کلینى، یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره جامعه هتلداران کیش، با گله از تغییر مدیریت‌ها و اینکه مدیران زمانی که به شناخت لازم می‌رسند از کیش می‌روند، جزیره را شهر ۵ ستاره دانست که نیاز به مسافر ۵ ستاره دارد، وی ادامه داد: در غیراینصورت کیش از جنبه‌های مختلف نظیر فرهنگی و زیست محیطی آسیب خواهد دید و نظارت بیشتر بر ورود مسافر و خودرو در ایام نوروز بسیار لازم است.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین