معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی این جزیره تیرماه امسال با اتمام عملیات عمرانی برخی فعالیت ها به مرحله پیش راه اندازی می رسد.

به گزارش کیش نیوز ، سعید پورزادی با اعلام این خبر به رسانه ها  که پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی این جزیره تیرماه امسال با اتمام عملیات عمرانی برخی فعالیت ها به مرحله پیش راه اندازی می رسد.اظهار داشت: پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش با ۴۲ هزار متر مربع زیربنا در چهار طبقه با ظرفیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و استانداردهای بین المللی به ساکنین و گردشگران در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و انتظار می رود پس از اتمام و بهره برداری در ۱۵ تا ۲۰ سال اتی تمام نیازهای مسافران داخلی را برآورده سازد یادآور شد: انتظار داریم با توجه به پیشرفت کار تیرماه امسال به مرحله پیش راه اندازی برسد و در این مرحله نواقصات احتمالی آن نیز برطرف شود.

پورزادی راه اندازی موتورخانه جهت آزمایش سیستم تهویه و سرمایشی، رفع اشکلات احتمالی از جمله اهداف پیش راه اندازی این پایانه است یادآور شد: پس از بهره برداری از پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش، طرح تعمیرات پایانه قدیم نیز در دستور کار قرار می گیرد.

هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

  • منبع خبر : ایرنا