ناصر مغاری مدیر حمل و نقل عمومی  کیش از راه اندازی تاکسی اینترنتی کیش از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش کیش نیوز ،  ناصر مغاری مدیر حمل و نقل عمومی  جزیره، در خصوص نرخ جدید ناوگان حمل و نقل گفت: پس از تهیه نرخ نامه و ارسال به شورای شهر کیش ، بررسی‌های لازم انجام شد ، به  تأیید شورای شهررسید و در اختیار شورای ترافیک قرار گرفت و طی سه جلسه بررسی‌ ، گزارش را جهت تأیید نهایی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ارسال کردیم؛ که پس از بررسی های مجدد، اصلاح طرح و اعمال نکات از سوی مدیرعامل سازمان ،نرخ های جدید تأیید و برای اجرا به شرکت حمل و نقل ابلاغ شد.

ناصر مغاری مدیر حمل و نقل عمومی کیش عنوان کرد: به دلیل تعدد مسیرها و امکان به اشتباه افتادن مسافران برای شناخت مسیر، جدول نرخنامه ۴۴ مسیر را بر روی تاکسی مترهای وسایط حمل و نقل عمومی کیش به روزرسانی کردیم که از هفته گذشته به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و رانندگان از این پس موظف به خدمات رسانی با نرخ‌های تایید شده هستند.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش افزود:نرخ تاکسی‌های سفید از محاسبه منطقه‌ای به پیمایشی تغییر یافت که براساس پیمایش مسیر نرخ ها در نظر گرفته می‌شود؛همچنین نقاط مختلف جزیره براساس GPS و کیلومتر علامت گذاری و ۴۴ مسیر برای نرخ بندی در نظر گرفته شده است.

مغاری با تشریح نرخ های مصوب شده اظهار داشت: ورودی داخل شهری تاکسی های سفید با مبلغ ۷هزارو۵۰۰ تومان و افزایش ۷۷۵ تومان به ازاء  هرکیلومتر تا مسافت ۷ کیلومتر در نظر گرفته شده است که  از۷ کیلومتر به بعد با مبلغ ۸۸۵ تومان محاسبه می شود.

وی ورودی نرخ مسیر فرودگاه  را ۱۹ هزار و۵۰۰ تومان عنوان کرد که برای سواحل غربی جزیره ازکشتی یونانی تا پارک آبی ۲۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش با بیان اینکه مسیر تاکسی های خطی از صفین تا مرجان به ۵ ایستگاه تقسیم شده است گفت: نرخ قبلی این تاکسی ها از ابتدا تا انتهای مسیر با مبلغ ۲۵۰۰ شروع و به مبلغ ۴۵۰۰ تومان ختم می شد گفت: در نرخ بندی جدید این مبالغ از ابتدای مسیر از ۳۵۰۰ آغاز و به ۵۵۰۰ ختم می شود که بسته به مسافت، به مبلغ ورودی  ۵۰۰ تومان تا هر ایستگاه اضافه می شود.

ناصر مغاری مدیر حمل و نقل عمومی  کیش همچنین از راه اندازی تاکسی اینترنتی کیش از ابتدای سال آینده خبر داد.

گفتنی است مجموع تاکسی های خطی (زرد) و تلفنی (سفید) فعال در جزیره کیش ۶۸۹ دستگاه و مینی بوس هایی که به کیشوندان و گردشگران سرتاسر جزیره خدمت رسانی می کنند نیز ۷۹ دستگاه اعلام شد.

  • منبع خبر : کیش نیوز