مدیر عامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش، گفت:این شرکت در بخش تولید برق توان ۵۰ مگاوات برق را دارد و هم اکنون ۱۰ مگاوات برق تولید می‌کندکه  در صورت همکاری منطقه آزاد کیش براحتی میتوانیم تمام کسری آب و برق جزیره را تامین نماییم .

به گزارش کیش نیوز ، حسین قطبی مدیر عامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت بالای این شرکت در زمینه تولید آب و برق در جزیره کیش گفت: شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش امکان تولید ۵۰ مگاوات برق و پنج هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در هر شبانه روز وجود ودارد که در صورت همکاری و همراهی بیشتر سازمان منطقه آزاد کیش می توانیم در مواقع اضطراری نیاز جزیره را کاملا برطرف کنیم.

حسین قطبی در ادامه افزود : شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش یک شرکت خصوصی است و با ارائه خدمات عمومی، متعلق به همه مردم جزیره می باشد که با تمام توان سعی و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم و از سازمان منطقه آزاد کیش هم توقع داریم نگاه حقوقی، فنی و حمایتی بیشتری نسبت به این شرکت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش  با اشاره به ظرفیت و توانمندیهای این شرکت در سطح ملی و منطقه ای گفت : این شرکت در حال حاضر مالک نیروگاه و آب شیرین کن کیش با ظرفیت بیش از ۵۰  مگاوات برق و ۵۰۰۰ متر مکعب آب در روز (قابل توسعه تا ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۰۰۰۰ مترمکعب آب) می‌باشد که در صورت همکاری و همراهی  سازمان منطقه آزاد کیش می‌توانیم براحتی تمام کسری برق مشترکان جزیره را جبران نماییم.

مدیر عامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش همچنین  با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی شبکه توزیع خود در سطح جزیره گفت  : این شرکت هم اکنون شبکه توزیع خود را در ۵۵ درصد از سطح جزیره گسترش داده و براساس قرارداد خود با سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۹۳ می تواند در کل جزیره این شبکه را گسترش دهد.

قطبی در ادامه گفت : براساس این قرارداد شرکت ماهتاب موظف به تولید ۱۰۰ مگاوات ساعت برق شده که تلاش می شود تا پایان سال جاری حداقل ۲۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به تولید آب شرب خود اضافه کند.

مدیرعامل شرکت آب و برق ماهتاب جزیره کیش همچنین افزود :  این نیروگاه هم اکنون در پیک مصرف ۲۰ مگاوات از برق تولیدی خود را در اختیار مشترکان قرار می دهد و ۳۰ مگاوات برق تولیدی حبسی دارد که می تواند در مواقع اضطراری این میزان برق را در اختیار شبکه توزیع جزیره برای جبران کسری قرار بدهد.

مدیرعامل شرکت آب و برق ماهتاب جزیره کیش در پایان افزود : متاسفانه تاکنون بسیاری از اهدافی که برای محقق نمودن زیرساخت های لازم برای گسترش شبکه توزیع برق در جزیره داشته ایم باتوجه به عدم همکاری و همراهی دستگاههای ذیربط  اجرایی نشده است که امید داریم باتوجه به دیدگاه بسیار مثبت  و دغدغه های مهندس کشاورز مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش برای برطرف نمودن مشکلات و معضلات موجود برای تامین آب و برق ساکنین جزیره امیدوارم بزودی شاهد همکاری بیشتر و نزدیکتر منطقه آزاد کیش با شرکت آب و برق ماهتاب باشیم زیرا تاکنون متاسفانه علیرغم تلاش های فراوان  طی سالهای متمادی بخاطر برخی سنگ اندازی ها و عدم همکاری لازم ، فرصت ارائه همه توانایی خود برای تولید آب و بخصوص برق نداشته و واقعا هم پیدا نکرده ایم. چرا که وظیفه ای در توافقنامه با سازمان منطقه آزاد کیش بابت ایجاد شبکه توزیع بر عهده سرمایه گذار نبوده است اما پس از شروع به کار برای برق رسانی به مشتریان مجبور شدیم بدلیل عدم همکاری در این زمینه شبکه مستقل داشته باشیم که با تغییر نسبی رویکرد سازمان در سال ۱۳۹۹ موفق شدیم کیلومترها شبکه برق و آب ایجاد کنیم تا  بتوانیم در جهت خدمات رسانی به ساکنین و فعالین اقتصادی کیش شبکه آب و برق خودمان را به شرق و غرب جزیره برسانیم اما متاسفانه بازهم بدلیل عدم همکاری های لازم در جهت صدور مجوزهای حفاری شبکه  ما برای برق رسانی به نقاطی از جزیره که با کمبود برق مواجه می باشد با کندی فراوان مواجه می باشد .

لازم به ذکر است که شرکت آب و نیروی ماه‌تاب کیش در سال ۱۳۹۳ با مشارکت شرکت‌های تولیدی آب و برق ماه‌تاب‌سازان و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش جهت فعالیت در زمینه تولید آب و برق تاسیس شد.

این شرکت در حال حاضر مالک نیروگاه و آب شیرین کن کیش با ظرفیت ۶۲ مگاوات برق و ۵۰۰۰ متر مکعب آب در روز (قابل توسعه تا ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۰۰۰۰ مترمکعب آب) می‌باشد. این نیروگاه در سال ۱۳۹۵ بهره‌برداری شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین