مهندس پورزادی از آخرین رایزنی ها برای بازگرداندن 51 درصد دیگر سهام شرکت آب و برق جزیره به منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت : موافقت برای مالکیت همیشگی 49 درصد از سهام شرکت آب و برق از هیات دولت اخذ شده و امیدواریم 51 درصد دیگر نیز با رایزنی و با اذن مقام معظم رهبری به منطقه آزاد کیش بازگردانده شود.

به گزارش کیش نیوز ، سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ ضمن تشریح شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و تاثیر آن بر حوزه های مختلف کیش، تصریح کرد: امسال با تجربه بحران زلزله در جزیره به مدت ۴ ماه شاهد تاثیرات منفی آن بر فعالیت های اقتصادی، سیاحتی گردشگری، ایرلاین ها و پروژه های عمرانی بودیم.

پورزادی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه هفتم  توسعه با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است و سازمان منطقه آزاد کیش با ایجاد بسترهای لازم، زمینه نقش آفرینی این منطقه را در اقتصاد کشور های حاشیه خلیج فارس که در اسناد بالا دستی نیز بر آن تاکید شده فراهم می کند.

وی ارائه گزارش تکالیف زمستانه را به عنوان شاخص مهم ارزیابی عملکرد و انتخاب مدیران شایسته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی سازمان یکی از تصمیمات اتخاذ شده در سال جدید است و مبنای ارزیابی عملکرد مدیران، ارائه برنامه های تکالیف زمستانه می باشد که این مهم از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز کنترل خواهد شد و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی از تشکیل کارگروه تکالیف تابستانه خبر داد و گفت: باید این کارگروه با کمک و همراهی اصحاب رسانه ایجاد شود تا با توجه به آسیب های سال جاری که به بدنه کسب و کارها و جوامع وارد شده برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از انسجام میان بخشی سازمان و شرکت های تابعه تقدیر کرد و پرداخت تمام بدهی های مربوط به شرکت عمران، آب و خدمات را نشانه پویایی و انضباط مالی این شرکت برشمرد.

وی افزود: در سازمان منطقه آزاد کیش و حوزه تامین مالی، با رویکرد انضباط مالی موفق به اجرای تعهدات خود نسبت به پیمانکاران شدیم.

سعید پورزادی گفت: ظرفیت ماده ۱۰ مربوط به مباحث مالیات بر ارزش افزوده در کمسیون مجلس در حال پیگیری است چرا که این جزیره دارای هر سه شرط اساسی مناطق آزاد می باشد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در حوزه انرژی جزیره کیش بعد از ۱۴ سال گام های موثری در خصوص اتصال خط لوله گاز به نیروگاه های کیش برداشته شده،اظهار داشت: پس از اتصال گاز کیش به شبکه سراسری، مصرف ۱ میلیون و۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل روزانه در جزیره؛ امسال به زیر ۵۰ هزار لیتر رسیده است که تاثیر مستقیم بر حفظ محیط زیست و پایداری منابع کشور دارد.

سعید پورزادی با اشاره به سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی شرکت آب و برق کیش، افزایش ظرفیت تولید ۱۰ درصدی آب نسبت به سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مشکلاتی نیز در حوزه آب وجود دارد که در سال آینده باید رفع شود.

پورزادی، بیان داشت: موافقت برای مالکیت همیشگی ۴۹ درصد از سهام شرکت آب و برق از هیات دولت اخذ شده و امیدواریم ۵۱ درصد دیگر نیز با رایزنی و با اذن مقام معظم رهبری به ما بازگردانده شود.

وی در رابطه با تامین مالی و استفاده از الگو های مالی جهت تامین پروژه های سرمایه گذاری کیش، گفت: مدل هایی برای ایجاد درآمد های پایدار توسعه و نظام تامین مالی در حال طراحی است تا بتوانیم از بازار پول و سرمایه استفاده کنیم و از مسیر خام فروشی فاصله بگیریم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: یکی از سیاست ها در سال آینده تقویت و ایجاد زیرساخت های بهداشت و درمان می باشد.

وی افزود: در حوزه ورزش نیز با ایجاد زیرساخت های مطلوب،رویدادهای بزرگی برگزار کردیم که با کمک بخش خصوصی این مهم ادامه خواهد داشت.

سعید پورزادی، خاطر نشان کرد: جزیره با کمترین آلودگی به خط آستانه خواهد رسید؛ بنابراین موضوع تاب آوری زیستی، طرح راهبردی سواحل، استفاده از خودروهای برقی باید اجرایی شود.

پورزادی با تاکید بر مدیریت پسماند در جزیره کیش، گفت: ظرفیت تصفیه و بازیافت فاضلاب کیش در حال حاضر ۹۰ درصد است و باید این ظرفیت  به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی در خصوص ورود خودرو های گردشگران نوروزی به کیش گفت: کیش متعلق همه مردم ایران است و انواع خودروهای سواری می توانند به کیش سفر کنند اما بر اساس ظرفیت تاب آوری جزیره، در صورتی که بیش از ظرفیت کیش باشد توقف خودروها در بندر چارک در دستور کار قرار می گیرد.

سعید پورزادی در این خصوص یاد آور شد: فضای پارکینگ مورد نیاز ایجاد شده تا مردم خودرو های خود را در چارک پارک کنند و در صورت تمایل با شناور سفر کنند.

پورزادی در بخش دیگر عفاف و حجاب را از موضوعات مهم و حائز اهمیت برشمرد و گفت: برای حفظ شان جزیره، به افرادی که در جامعه کیش از خط قرمز ها عبور می کنند ابتدا برنامه های ایجابی و محتواهای فرهنگی ارائه می کنیم و در نهایت برنامه های سلبی در دستور کار قرار می گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان این نشست،از رسانه ها برای حضور همیشگی و همراهی مسئولان سازمان در راستای انعکاس اخبار و رویدادهای کیش به صورت صحیح و دقیق و همچنین مدیریت فضای رسانه ای این جزیره قدردانی کرد.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش