به گزارش کیش نیوز با توجه به جمعیت 35 هزار نفری ساکن جزیره کیش، سرانه فضای سبز در این جزیره زیبای مرجانی به ازای هر نفر 135 متر مربع است که این رقم شش برابر استانداردهای بین‏ المللی و جهانی می باشد .

کاشت هزاران درخت ، درختچه و بوته گل فصلی بسیار زیبا ، ایجاد خاکریزهای متعدد و توسعه شبکه آبیاری فضای سبز مدرن  از جمله فعالیت هایی است که با هدف توسعه فضای سبز جزیره کیش تاکنون اجرا گردیده  و یا در حال تکمیل شدن می باشد.

بر اساس این گزارش، به منظور زیباتر شدن مناظر شهری، تلطیف هوا و فراهم کردن محیطی سبز در جزیره زیبای کیش، طرح احداث جنگل ۱۰۰ هکتاری با گونه های گیاهی مناسب اقلیمی در کیش و همچنین  افزایش فضاهای سبز جدید در دستور کار و برنامه های سال جاری شرکت عمران آب و خدمات کیش می باشد که مطمئنا با اجرای این طرح ها، و افزایش مساحت فضای سبز  کلی جزیره کیش میتوان آنرا یک رکورد بین المللی خوب و مناسب محسوب نمود.

بر اساس این گزارش، احداث و توسعه  دهها پارک در سالهای اخیر همانند پارک های بزرگی همچون باغ راه بزرگ زیبای ایرانی با نمادهایی از آثار تاریخی و گردشگری کشورمان ،  ساحلی سیمرغ ، پارک شهر ، نوبنیاد  ، مینا و دهها پارک ساحلی دیگر ،  اجرای شبکه آبیاری در بلوارهای ایران ، فرودگاه ، دلیران ، مرجان، خلیج فارس ، هنگام و توسعه فضای سبز شهرک میرمهنا، مجموعه ورزشی المپیک ، پلاژ آقایان و بانوان  و کلیه میادین اصلی جزیره زیبای کیش حاصل تلاش ها و فعالیت هایبی وقفه شرکت عمران آب و خدمات کیش می باشد.

لازم به ذکر می باشد که جزیره زیبای کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت در آب های نیلگون خلیج فارس و در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی واقع شده است.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز