ورزشکاران جزیره زیبای کیش با اقتدار تمام با برتری مقابل حریفان خود مقام قهرمانی مسابقات "رنکینگ جهانی" اسکواش نشنال کلوز کاپ کیش را از آن خود کردند.

به گزارش کیش نیوز ، دیدار نهایی مسابقات اسکواش نشنال کلوز کیش کاپ در بین مردان و زنان فینالیست برگزار شد و در این رقابت ها علیرضا شاملی و فرشته اقتداری هر ۲ از جزیره کیش موفق به کسب مقام قهرمانی این مسابقات شدند.
در دیدار فینال بانوان این مسابقات اقتداری توانست سه بر یک به مقابل هلیا استیلی از تهران و شاملی نیز در رقابت نهایی بخش مردان سه بر هیچ مقابل سمیع الله قاصدآبادی از تهران به پیروزی رسید.
بر اساس نتایج این مسابقات در بخش مردان علیرضا شاملی با مقام قهرمانی ۵۰ امتیاز، سمیع الله قاصد آبادی با نائب قهرمانی ۳۲.۵ امتیاز و محمدرضا ضیاکاشانی و سپهر اعتمادپور به صورت مشترک مبا کسب مقام سوم هر کدام ۲۰ امتیاز رنکینگ جهانی این رقابت ها را کسب کردند.
همچنین در بخش زنان فرشته اقتداری با مقام قهرمانی ۵۰ امتیاز، هلیا استیلی با نائب قهرمانی ۳۲.۵ امتیاز و آیلی نیری و حدیث فرزاد به صورت مشترک با کسب مقام سوم هر کدام ۲۰ امتیاز رنکینگ جهانی این رقابت ها را کسب کردند.

 

آیین اهدای جوایز این مسابقات با حضور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برخی از مدیران و دست اندرکاران فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی و مدیران کیش برگزار شد.
مسابقات اسکواش نشنال کلوز کیش کاپ “رنکینگ جهانی” با حضور ۴۴ ورزشکار شامل ۳۲ اسکواش باز مرد و ۳۲ اسکواش باز زن از روز پنجشنبه ۱۷ تا امروز یکشنبه ۲۰ شهریور در مجموعه المپیک کیش برگزار شد.
رقابت‌های نشنال کلوز اسکواش با عنوان کاپ کیش از مجموعه مسابقات جزیره اسکواش به عنوان یک ایده مشترک بین فدراسیون اسکواش  جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش با هدف حمایت از ورزش قهرمانی نیمه دوم امسال در این جزیره برگزار شد.
براساس تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون اسکواش  جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش چهار رویداد دیگر شامل مسابقات مسترز قهرمانی آسیا، راکتبال مردان و زنان،  جشنواره استعداد یابی دختران و پسران زیر ۹ و ۱۱ سال و مسابقات حرفه ای مردان در سال جاری در کیش برگزار می شود.
زمان برگزاری مسابقات مسترز قهرمانی آسیا در اسکواش و راکتبال مردان و زنان ۲۵ مهرماه الی ۲۹ مهرماه، جشنواره استعدادیابی و پرورش استعدادهای دختر و پسر سنین کمتر از ۹ و ۱۱ سال  در ۱۶ آذر تا ۱۸ آذر  همزمان بمناسبت روز کیش است.
مسابقه حرفه ای  پی اس ای مردان با جایزه ۱۰ هزار دلاری با نام خلیج فارس در تاریخ ۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن که برای حضور حداکثری ورزشکاران غیرملی تمهیداتی اندیشیده شده تا بتوانند در جدول مقدماتی رقابت کنند.
مسابقات بین المللی رده های سنی کیش جونیور از رده سنی ۱۱ تا ۱۹ سال پسران و دختران با جایزه پنج هزار دلاری برای رده سنی ۱۵ سال به بالا  در ۱۵ تا ۱۹ اسفند برگزار می شود.

همچنین مهدی کشاورز در آیین اختتامیه مسابقات “رنکینگ جهانی”اسکواش نشنال کلوز کاپ کیش اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری این جزیره در حوزه ورزش حمایت از توسعه این عرصه به صورت ویژه در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این جزیره ۴۴ هیات ورزشی فعالیت دارند که تقویت این هیات ها به ویژه رشته های نوپا در قالب سه برنامه کوتاه، میان و بلدمدت با همکاری فدراسیون های ورزشی دنبال می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: در کنار برگزاری مسابقات محلی، ملی و بین المللی به میزبانی کیش، قهرمانان و تیم های ورزشی جزیره نیز برای حضور در مسابقات استانی، ملی و بین المللی نیز مورد توجه قرار دارند.

وی افزود: برگزاری رویداد جزیره فوتبالی با ۲۲ برنامه و مسابقه ملی و بین المللی به مناسبت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از برنامه های تدارک دیده شده با همکاری بخش خصوصی برای توسعه ورزش در جزیره است.

  • منبع خبر : کیش نیوز