برنامه ها و جشن های بسیار شاد و متنوع بصورت روزانه در جشنواره های نوروزی کیش این جزیره زیبا و مرجانی را به مرور زمان و طی ادوار مختلف به پایتخت جشنواره های نوروزی ایران تبدیل نموده است .

پرستو بازگیر – گردشگرانی که قصد دارند امسال نوروزی شاد، منحصر به فرد و خاطره انگیز داشته باشند قطعا جزیره رویایی و مرجانی کیش می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با فرا رسیدن نوروز ۹۹، جزیره زیبای کیش با اجرای برنامه های بسیار شاد و مهیج برای استقبال از مسافران نوروزی در ورودی بندرگاهها و فرودگاه و اجرای موسیقی محلی و باستانی با دهل و سرنا، تن پوش های عروسکی دلقک های شادی  و همچنین با گستردن سفره بزرگ هفت سین در اسکله تفریحی و تمامی بازارها و دیگر نقاط جزیره به پیشواز سال جدید و گردشگران نوروزی می رود.

کیش یکی از سرسبزترین و زیباترین جزیره خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، پارک آبی ، پارک سافاری ، ورزشهای دریایی کیش، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس، مجموعه آکواریوم، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و ده‌ها مکان دیدنی دیگر می توان یاد کرد.

برگزاری جشن های خیابانی ، جشنواره نوروز ۹۹

جشن خیابانی کوچه نوازان در باغ راه و اسکله تفریحی و اجرای برنامه های ویژه کودکان در پارک شهر و اسکله، شب های کیش را در ایام نوروز پرشورتر خواهد کرد. برنامه های نقاشی و موسیقی ملل هم از دیگر بخش های جشن های خیابانی جشنواره نوروز ۹۹  است که هر ساله و بصورت روزانه  در باغ راه، اسکله تفریحی، پارک ماهیگیر و کشتی یونانی برگزار می شود. کارناوال شادی نیز با همراهی شخصیت های کارتونی محبوب فضای بسیار شاد و خاطره انگیزی را در ایام نوروز ایجاد خواهد نمود. جشنواره اقوام ایرانی در باغ راه ایرانی و برگزاری رقص های آئینی، برپایی سیاه چادرهای اقوام و نمایش عروسی اقوام از جمله برنامه های جشنواره نوروزی ۹۹ است. شب ها نیز رقص های آئینی اقوام ایرانی از جمله رقص آئینی کردستان، آذری، کرمانج، خراسانی، عشایری، گیلکی و لری در بازارها، شهر تاریخی حریره، کشتی یونانی، باغ راه و اسکله تفریحی اجرا می شود.اجرای برنامه های طنز، ایستگاه های سرگرمی علمی ویژه کودکان، اجرای نمایش های مختلف و حاجی فیروز در بازارهای کیش، از سایر برنامه های ویژه ایام نوروز در جزیره کیش است.

جشنواره هیجان نوروزی جشنواره نوروز ۹۹

و در بسیاری از جشنواره های مختلف و ادوار گذشته برگزاری جشنواره هیجان، شامل بازی هایی چون فوتبال دستی، منچ و مارپله و شطرنج انسانی، بسکتبال صابونی، فوتبال صابونی و حبابی و تشک پرش است که همه روزه در ایام نوروز برگزار می شود.همچنین گردشگران نوروزی میتوانند از تفریحات دریایی همچون پارک آبی و بی نظیر اوشن ، پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، شاتل سواری و بنانا سوای، غواصی، کایت بوردینگ، بیگ بال، اسکوتر زیردریایی، کشتی تفریحی، جایروکوپتر ، پارک سافاری و پارک دلفین ها … در نوروز ۹۹ لذت ببرند .

جشنواره هنر و فرهنگ در جشنواره نوروز ۹۹

در نوروز ۹۹ گردشگران می توانند بدون نیاز به خروج از مرزهای کشور، به کنسرت های خوانندگان مطرح بروند و با هنرمندان محبوب خود دیدار کنند. این کنسرت ها معمولا در سالن آب نمای خلیج فارس و تالار بزرگ شهر و تالار پرشین جزیره کیش برگزار می شوند.که در این میان آب نمای موزیکال جزیره کیش در واقع یکی از زیباترین و بزرگترین آب نماهای خاورمیانه است که هر روز شاهد برگزاری جشن ها و و کنسرت های مختلف می باشد .از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری تور نوروز کیش “خیابان هنر” و “کافه راه” است که شامل طراحی چهره، خطاطی، گریم چهره کودکان و نوجوانان، عکاسی و چاپ عکس، کارگاه موسیقی و اجرای تک نوازی، گاری های قدیمی فروش تنقلات سنتی و بومی و محلی می باشد.ایستگاه شعر و ادب بهارانه و مسابقه مجسمه های ماسه ای در پارک ماهیگیر و ایستگاه بهارانه کودک و نوجوان، ایستگاه دین و زندگی نیز از دیگر برنامه های فرهنگی هنری در جشنواره نورزی کیش است.

جشنواره بادبادک ها و کارناوال شادی جشنواره نوروز ۹۹

همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین، جشنواره های متعددی در نقاط مختلف جزیره کیش برگزار خواهد شد. جشنواره بادبادک ها شامل کارگاه آموزشی اصول ساخت و پرواز بادبادک است و گردشگران با به پرواز در آوردن بادبادک های دست ساز خود در آسمان جزیره کیش تجربه ای متفاوت در نوروز داشته باشند. اجرای موسیقی سنتی و باستانی با دهل و سرنا و رقص عروسک ها و دلقک ها و گروه چوب پا از جمله برنامه های شاد جشنواره نوروزی کیش است.

آتش بازی های شبانه در جشنواره نوروز ۹۹

مراسم نور افشانی یکی دیگر از برنامه های جذاب جشنواره نوروزی کیش است که هر شب و در ایام نوروز در جزیره کیش برگزار می شود و تماشای این مراسم در محوطه تالار شهر کیش، لحظات بسیار به یادماندنی را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد.

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سفر به مناطق مختلف گردشگری کشورمان است و مناطق جنوبی کشور، بخاطر شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین گزینه برای سفرهای نوروزی ۹۹ می باشند. در این میان جزیره زیبای کیش به دلیل آب و هوای مطبوع  و برگزاری جشنواره های مختلف و متنوع، انتخاب اول بسیاری از گردشگران کشورمان می باشد. اگرچه بازدید از جاذبه های طبیعی و خرید مناسب و نیز تفریحات دریایی، ساحلی مهیج کیش، بهترین بهانه برای سفر به این جزیره زیبا و مرجانی در ایام مختلف سال است اما برپایی جشن ها و کنسرت های بسیار متنوع در ایام نوروز، جذابیت سفر به این جزیره را در نوروز ۹۹ دوچندان خواهد کرد.

پرستو بازگیر/ جزیره کیش

  • نویسنده : پرستو بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز