دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره از ثبت ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر بازدید از جاذبه های گردشگری کیش از جمله اثار تاریخی، تفریحات دریلیی، مراکز تجاری و تک برندها خبر داد

مرتضی رمضانی گالشی در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره کیش با اشاره به تعداد ورود گردشگران در ایام نوروز گفت : در این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ نفر مسافر وارد جزیره شده اند که بیشترین تعداد ورود گردشگران به کیش در روز چهارم فرودین سال جاری با ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به اینکه آمار ورودی مسافران در سال جاری به این جزیره ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است یادآور شد: در این مدت تعداد ورود مسافران از مسیر هوایی با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۲۳ هزار و ۵۱۱ نفر و ورود گردشگران از مسیر دریایی با ۳۵ درصد افزایش به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.
رمضانی گالشی اضافه کرد: در این مدت ۹۲۸ پرواز به فرودگاه بین المللی جزیره کیش وارد شده که سه درصد کاهش داشته است و بیشترین تعداد پروازهای انجام شده در چهارم فروردین با ۶۷ پرواز بوده که ۹ هزار و ۴۴۰ مسافر در این روز از مسیر هوایی به جزیره وارد شدند.
وی از برقراری ۵۱۷ سفر دریایی شناورهای مسافری در این مدت به مقصد کیش از مبدا بنادر چارک و آفتاب خبر داد و افزود: برقراری سفرهای دریایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته که با این سفرها تعداد گردشگرانی ورودی از این طریق با ۲۳ درصد به ۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در این مدت آمار اقامت مسافران در هتل ها با ۱۳ درصد افزایش به ۶۵ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است یادآورد شد: ظرفیت هتل حسب اتاق ۹۶ درصد و براساس تخت ۹۳ درصد از سوی مسافران اشغال شده که هر ۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته های زیر مجموعه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش انجام ۱۸ هزار و ۳۱ مورد بازدید از نحوه ارائه خدمات در بخش های مختلف انجام شده است افزود: این بازدیدها شامل ۹ هزار و ۵۲۱ مورداز تاسیسات گردشگری (هتل‌ها، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی، تک برندها، مراکز تفریحی)، ۶ هزار و ۶۳۴ مورد از واحدهای صنفی و یک هزار و ۸۸۶ مورد از سوی شبکه بهداشت بر روند بهداشت و درمان است.

رمضانی گالشی خاطر نشان کرد: در بخش نظارت از تاسیسات گردشگری ۱۳۹ مورد تخلف به ثبت رسیده که به ۱۳۵ مورد رسیدگی شده و در بخش نظارت بر اصناف نیز ۷۶۶ تخلف و ۱۳۴ شکایت ثبت شده که به ۱۱۷ مورد رسیدگی، ۷۸۶ مورد تذکر، اخطار و جریمه صادر شده است.
دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش از ثبت ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر بازدید از جاذبه های گردشگری کیش از جمله اثار تاریخی، تفریحات دریلیی، مراکز تجاری و تک برندها خبر داد و افزود یک میلیون و ۴۷۰ هزار مورد از بازدید ها مربوط به اماکن تاریخی و تک برندها، ۴۱۵ هزار مورد اماکن ورزشی و تفریحات دریایی و بقیه نیز مربوط به مراکز تجاری بوده است.
وی گفت: شهر تاریخی حریره د موزه آن با ۳۲ هزار و ۵۹۰، پارک دلفین ها با ۱۸ هزار و کاریز با ۱۵ هزار جز اماکن پر بازدید بوده است.
کیش یکی از جزایر هجده گانه ایران در خلیج همیشه فارس به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و در دل خود جاذبه هایی با قدمت هزاران ساله تا مدرن ترین تفریحات دریایی، هوایی، ساحلی و طبیعی را جای داده است.
بر خلاف تصور جزیره کیش جاذبه های تاریخی متعددی در دل خود جای داده که شهر زیر زمینی کاریز با ۲ هزار سال قدمت و شهر تاریخی حریره با بیش از یک هزار سال توانسته جایگاه ویژه ای در دل گردشگران علاقه مند به تاریخ باز کند.
از طرفی مرجان های کف دریا و تنوع گونه های مختلف جانواران، آبزیان و پوشش گیاهی و درختان آن باعث شده که این جزیره همچون نگینی درخشان در دل گردشگران طبیعت دوست باشد که نظاره و گشت گذار در طبیعت جزیره، کلبه هور، پارک های ساحلی سیمرغ، مرجان، اسکله تفریحی، پارک آهوان و دلفین ها، غواصی در دل آب های نیلگون برای دیدن مرجان ها و انواع آبزیان ساعت ها می تواند آنها را از فکر و خیال زندگی شهری دور کند.
حدود ۲۰ مرکز خرید و بازار بزرگ، تم پارک سنتر (سفر به عصر دایناسورها)، مجموعه پارک زمستانی پنگوئن، تله کابین، تفریحات دریایی همچون پاراسل، شاتل، بانان، فلای برد، اسکی روی آب با قایق و کابل، عکاسی زیر و روی آب و قایق های تند از دیگر امکانات گردشگری کیش است.
امسال کمیته اسکان ستاد نوروزی با برپایی سه کمپ از جمله کمپ خانوادگی واقع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش با ظرفیت برپایی ۳۲۰۰ چادر، کمپ مجردی در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت ۳۰۰ چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب ۴۱ اتاق و امکان برپایی ۲۲۰ چادر در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی، آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنای کیش