اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در دیدار از یک شرکت تولید بافت های بدن انسان در کیش که از 8 شرکت مطرح جهان در این زمینه می باشد در جریان توانمندی های بالای این مجموعه در زمینه کلونینگ و تولید بافت های بایو قرار گرفتند

به گزارش کیش نیوز ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و هیات همراه و برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش سه شنبه ۱۳آبان، در دیدار از شرکت همانند ساز بافت کیش در جریان فعالیت این مجموعه در حوزه تولید بافت های اندام انسان قرار گرفتند.

انوشه کاظمیان مدیرعامل شرکت همانند ساز بافت کیش گفت: این مجموعه از دهه ۷۰ با تلاش های زیاد خود در این حوزه موفق شده به یک تکنولوژی فوق العاده خاص دست پیدا کند و به عنوان یکی از ۸ کشور برتر دنیا مطرح شده است. این شرکت با ۱۳۰ نیروی مجرب، در سه شیفت کاری با فناوری بسیار بالا فعالیت دارند و حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر در داخل از تولیدات آن استفاده می کنند.

کاظمیان با اشاره به این که طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگر شخصی بر اثر حادثه ای دچار مرگ مغزی و قلبی شد مجوز استفاده از بافت های آن شخص وجود دارد، اظهار داشت: این شرکت با تولید بافت اندام انسان فعالیت می کند و زمانی که یک نفر اندام های خود را اهدا می کند ۸ نفر و در صورت اهدا بافت نزدیک به ۲۰۰ نفر از آن استفاده می کنند.

وی با بیان این که داخل بخش های مختلف این مجموعه نسبت به اتاق جراحی باز، از نظر تمیزی، بیولوژیکی و فنی مورد اهمیت بیشتر این شرکت قرار گرفته است، افزود: این مجموعه دارای اتاق هایی در کلاس های مختلف است. درکلاس سرد، در هر یک و نیم متر مربع ۱۰۰ تا ذره هم قابل مشاهده نخواهد بود و کلاس ۱۰ در هر یک و نیم متر مربع فقط ده تا ذره قابل مشاهده خواهد بود و این مهم نشان دهنده آن هست که محصول تولیدی که در نهایت در بدن مردم استفاده می شود تمام استریلیزه شده است و هیچ میکروبی در این مجموعه وجود ندارد.

به گفته وی، محصولات این شرکت بعد از صنایع دارویی کشور از رتبه های نخست کشوری برخوردار است.

این کارآفرین در رابطه با این که فعالیت کار این مجموعه از سازمان پزشک قانونی آغاز می شود و فرد سالمی که بر اثر حادثه کمتر از ۴۸ ساعت از دنیا رفته و تمام اعضای بدن آن شخص به این شرکت انتقال داده می شود گفت: بعد از سنجش تمام عفونت ها و استخوان بزرگ ران که قابلیت اهدا دارد و می توان برای حفظ سلامت ده ها نفر دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

در این دیدارها، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون فنی و عمرانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امیرحسین اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معدن، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو کمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیا عضو کمیسیون و رئیس کمیته صنایع نفت و گاز پتروشیمی، حجت اله فیروزی سخنگوی صنایع و معدن و فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معدن حضور داشتند.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش