برای نخستین بار، حوزه های «مدیریت امور مهندسان» و «شورای انتظامی» با هدف بهبود ساخت وساز وافزایش عمرمفید بناها و همچنین نظارت بر عملکرد مهندسان ناظر پروژه ها در معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش راه اندازی شد.

به گزارش کیش نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس محسن کوهی معاون معماری و شهرسازی کیش ضمن اشاره به حجم ساخت وساز در جزیره کیش و لزوم رعایت بیشتر کلیه ضوابط مقررات ملی ساختمان در حین نظارت بر ساختمانها ، افزود: این امر باعث افزایش عمر مفید بناها، بهبود ساخت وساز و افزایش کیفیت ساختمان ها می شود. در این راستا شرکت عمران آب وخدمات منطقه آزاد کیش در بازنگری ساختار تشکیلاتی خود، مدیریت جدیدی تحت عنوان «امور مهندسین و نظارت بر کیفیت ساخت و ساز» ایجاد کرده که می تواند به تحقق این اهداف یاری رساند.
وی به تاکید خاص مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش برای کنترل و بهبود ساخت وسازهای کیش اشاره کرد و اظهار داشت: شورای انتظامی مهندسان کیش با هفت عضو از جمله مدیران حوزه معاونت عمرانی سازمان ، مدیر صدور پروانه ساخت ، مدیرکنترل و صدور گواهی ساختمان و مدیر امور مهندسان ، تشکیل و راه اندازی شد.
معاون معماری و شهرسازی کیش هدف از تشکیل این شورا را تشویق و افزایش سهمیه سالیانه مهندسان ناظر منظم و مسئول در امر نظارت برای ترغیب و بیشتر شدن بازدید ها در پروژه های عمرانی در حال اجرا و همچنین برخورد قاطع با ناظران خاطی و غیر مسئول دانست.
وی همچنین از صدور یک هزار و ۱۳۰ مجوز و گواهی ساختمانی برای ساخت، تغییر نقشه، ادامه عملیات، تغییر بنا، تخریب و نوسازی و اضافه ساخت، گواهی پایان کار، تمدید پایان کار و گواهی عدم خلاف در سه ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد.
وی افزود: تعداد ۵۰ گواهی پایان کار ، تعداد ۴۱ مجوز ساخت ،۱۰۱۰ گواهی تمدید پایان کار و تعداد ۲۹ مجوز برای سایرمجوزها و گواهی های ساختمانی با کاربری هایی از جمله مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و سایر کاربری ها برای فعالیت های واحدهای صنعتی، گردشگری، هتل، رستوران و کارگاه و انبار نیز از سوی این معاونت صادر شده است.
شایان ذکر است، تشکیل و راه اندازی مجدد کمیته فنی شورای شهرسازی و معماری ، برگزاری جلسات متعدد در راستای شرح وظایف محوله جهت تدقیق ، بررسی ضوابط و مقررات جاری شهرسازی و دستورالعمل های ابلاغی سازمان و همچنین تسریع در انجام درخواست های سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تشکیل جلسه برای حداقل ۱۲ پروژه بزرگ و بررسی مشکلات شهرسازی و ارائه راهکار برون رفت با حضور سرمایه گذاران پروژه های مذکور و پیگیری مشکلات مربوط به پروژه های بلند مرتبه در محدوده منشور پروازی با در نظر گرفتن ارتفاع از سطح دریا و خیابان های مجاور برای سیستم پروازی، از دیگر اقداماتی است که در معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش انجام شده است.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش