مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برخورد جدی با متخلفین ارائه دهنده خدمات گردشگری در نوروز خبر داد.

به گزارش کیش نیوز، علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری در این خصوص گفت: در آستانه نوروز، بازدیدهای ادواری معاونت گردشگری با همراهی مدیریت حمل و نقل عمومی به صورت جدی دنبال خواهد شد.

ابراهیمی اظهار داشت: پیرو اخطارهای پیشین به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، خودروهای جمعی در صورت همکاری با هر یک از دفاتر، می بایست دارای گواهی تردد از سوی معاونت گردشگری باشند؛ در غیر این صورت با همکاری مدیریت حمل و نقل عمومی، خودرو توقیف و راهی پارکینگ خواهد شد.

وی افزود: همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با بازاریاب ها و جارچیان موجب بر هم زدن نظم عمومی جزیره زیبای کیش و ایجاد اخلال در بازار فروش خدمات می شود که تعلیق یک تا سه ماه دفاتر و با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش، پلمپ دفاتر را به دنبال خواهد داشت.

ابراهیمی معینی با تاکید بر اجرای طرح تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش گفت: در اجرای این طرح، ۸ دفتر خدمات مسافرتی اخطار نهایی عدم رعایت ضوابط و مقررات را دریافت کردند و در صورت تکرار مجدد، دفتر پلمپ و لغو مجوز خواهد شد.

همچنین طی هفته گذشته ۴ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل همکاری با بازاریاب ها و جارچیان و تخلف از نرخ های مصوب اعلامی، با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش تا اطلاع ثانوی پلمپ شدند.

در بازدید سرزده روز گذشته نیز، دو خودرو جمعی غیرقانونی توقیف و روانه پارکینگ شدند، دو ایستگاه دوچرخه با هماهنگی موسسه ورزش و تفریحات سالم اخطار نهایی عدم تمدید مجوز را دریافت کردند و بازاریاب ها و جارچیان اسکله تفریحی و ساحل مرجان شناسایی شده و به اداره اجرائیات کیش ارجاع می شوند.

علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری در پایان به بازدید سرزده از چند شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری با همراهی نماینده مدیریت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در این بازدید موارد مربوط به ترانسفر غیرقانونی با خودروهای جمعی بدون هویت، همکاری با بازاریاب ها و جارچیان و تناسب فروش با نرخ های مصوب اعلامی معاونت گردشگری بررسی شد.

مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری همچنین از اجرای طرح مشترک با اداره اجرائیات، نیروی انتظامی و مدیریت حراست برای برخورد با کرایه غیرقانونی موتورهای شارژی خبر داد و گفت :طرح مشترک برخورد با کرایه غیرقانونی موتورهای شارژی از شنبه۲۰ بهمن، با همکاری اداره اجرائیات، نیروی انتظامی و مدیریت حراست سازمان منطقه آزاد کیش آغاز گردید.

علی ابراهیمی معینی مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری با بیان این که در این طرح به ۳ تخلف عمده در کرایه غیرقانونی موتورهای شارژی توجه می شود، افزود: تردد موتورهای شارژی در مسیرهایی غیر از پیست دوچرخه، کرایه دادن موتورهای شارژی از سوی افراد عادی بدون داشتن مجوز قانونی و نیز کرایه موتور بالاتر از نرخ مصوب سازمان که نارضایتی گردشگران را در پی داشته؛ از جمله تخلفات بررسی شده در این طرح است.

  • منبع خبر : کیش نیوز