سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی فرا رسیدن دهم اردیبهشت روزملی خلیج فارس را به همه هموطنان سراسر کشور به ویژه ساکنان و گردشگران جزیره کیش تبریک گفت.

به گزارش کیش نیوز ، در پیام تبریک سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامیداشت روز خلیج فارس آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَ هُوَ الَّذِی سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْکُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِیّاً وَ تَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْیَةً تَلْبَسُونَها وَ تَرَ الْفُلْکَ مَواخِرَ فِیهِ وَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

 

خداوند را سپاس که در میان نعمت‌های بی‌پایان خود به این سرزمین کهن، موهبت خلیج زیبای فارس را نیز به ملت ایران ارزانی داشت. خلیجی نیلگون که علاوه بر زیبایی و شکوه بی‌نظیر، شاهراه تجارت منطقه‌ و جهان و گلوگاه تأمین انرژی ممالک دور و نزدیک است. هم از این روست که این اقلیم مقدس در طول تاریخ مورد طمع اجانب و قدرت‌های شیطانی عالم بوده است. اما ملت غیور ایران همواره داغ چنگ‌اندازی و چپاول این آب و خاک را بر دل آنان باقی گذاشت.

ایرانیان، هم در زمان حکومت برخی شاهان خودکامه و وابسته، با رقم زدن حماسه‌هایی چون قیام شهید رئیسعلی دلواری از این گنجینه‌ی خدادادی حراست کردند، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و کسب استقلال، با شهامت مثال‌زدنی خود، موجب فرار خفت‌بار بیگانگان از این اقلیم پاک شدند. پس چه چیز برازنده‌تر از آن که در تقویم غرورآفرین خود روزی را به نام خلیج فارس گرامی بداریم و ضمن برپایی جشن‌های ویژه، از تفضلات الهی به این بخش از جغرافیای ایران بزرگ، شکرگزاری کنیم.

اینجانب ضمن تبریک به اهالی محترم، مسافران گرامی و کارکنان سازمان منطقه‌ی آزاد کیش، به خود و همگان یادآور می‌شوم که همه‌ی ما نعمت برخورداری از این سواحل مرجانی، مواهب زیبای اقلیمی، و آرامش و امنیت کم نظرمان را مدیون عزم غیورمردانی هستیم که در سنگرهای پرخطر و موج‌خیز آب‌های پیش پایمان به حراست از کیان ایران اسلامی و امنیت خلیج باشکوه فارس همت گماشته اند.

همچنین جا دارد که به روح بلند همه‌ی شهدای سرافرازی که جان خود را بر سر این پیمان گذاشتند ادای احترام کنم. امید است که به فضل الهی و مشارکت فعال آحاد ساکنان این خطه، شاهد اعتلای روزافزون سواحل پهناور و جزایر پرشمار ایرانی خلیج فارس، به‌ویژه کیش زیبا باشیم. جزیره‌ای که همچون نگینی تابناک بر تارک خلیج فارس می‌درخشد و چون مادری مهربان در آغوش پرمهر خود از ساکنان، مسافران و مواهب خداداده‌ی اقلیمی محافظت می‌کند. زنده باد کیش، و پاینده باد خلیج همیشه فارس ایران.

 

سعید پورزادی

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش