همزمان با فرارسیدن روز بیستم آبان ماه روز کیش ، مدیر آموزش و پرورش کیش در پیامی این روز خوب را به عموم کیشوندان ، فرهنگیان ، گردشگران ، فعالین اقتصادی و مدیران جزیره زیبای کیش تبریک گفت

در متن پیام دکتر پرویز حیدری راد آمده است:

در ۳ سال قبل پس از رایزنی های مجموعه منطقه آزاد کیش و اعضای پارلمان محلی و با مشورت و مشارکت اساتید و فرهیختگان کیش بیستم آبان ماه با نام روز کیش در تاریخ و ذهن همه ما کیشوندان ثبت شد.

همه میدانیم جزیره زیبای کیش به دلیل آب و هوای خاص و دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، و امکانات زیرساختی فراوان یکی از توریستی ترین جزیره های خلیج همیشه فارس به شمار می آید. در این جزیره زیبا و دیدنی، انواع مراکز دیدنی و پرشمارو همچنین محیط ها بی نظیر برای گذراندن تعطیلاتی آرام و دلنشین وجود دارد.

از غروب زیبا و ساحل مرجانی گرفته تا تمامی جاذبه هایی که این جزیره زیبا و مرجانی را به نگین  و مروارید خلیج فارس تبدیل نموده است ، این نام تنها یك شعار برای این جزیره زیبای ایرانی نیست زیرا كیش را از آن جهت مروارید خلیج فارس نامیده‌اند كه شن‌های سواحل این جزیره زیبا با مرجان‌های دریایی در هم آمیخته شده  و در سراسر كرانه‌های این جزیره در تابش خورشید همچون نگین شروع به درخشیدن می نماید. آب و هوای این جزیره زیبا و مرجانی در چهارفصل ایران فقط مختص به این جزیره زیبا و توریستی است، به گونه‌ای در طول سال ساحل نقره‌ای و آسمان آبی و آفتاب درخشانش در آب‌های نیلی رنگ خلیج فارس هوای پاک و اکسیژن خالص آرامش منحصر به فردی را بر این جزیره زیبا و تاریخی حکم فرما نموده است.

جزیره كیش با برخورداری از پیشینه تاریخی همچون حریره و کاریز، شگفتی‌های طبیعی خاص خود را نیز دارد. سواحل مرجانی و آب‌های شفاف این جزیره چنان فضایی ایجاد نموده است كه هر گردشگر و توریستی را شیفته بازدید از خود می‌كند. در وصف پاكی و تمیزی این جزیره همین بس كه آب‌های این جزیره همچون شیشه، زیبایی‌ها و مرجان‌های كف دریا را تا دوردست‌ها نمایان می‌كند.

بدینوسیله فرارسیدن بیستمین آبان ‌ماه، آخرین روز کیش در قرن حاضر را به تمامی ساکنین خونگرم ، فرهنگیان ، مدیران، بومیان، سرمایه‌گذاران، و همه کسانی که در توسعه و ساخت جزیره زیبای کیش تلاش نموده اند را صمیمانه تبریک عرض می نمایم  .

  • منبع خبر : کیش نیوز