مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی با روسای هیئت های ورزشی که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با بیان این که در بخش عمومی ورزش از ظرفیت های کیش به خوبی استفاده نشده است گفت: با مشاهده آمار در حوزه های سلامت، جلوگیری از افسردگی و برگزاری ورزش های عمومی بر اساس ظرفیت های موجود، فعالیتی صورت نگرفته است.

به گزارش کیش نیوز ، مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی با روسای هیئت های ورزشی که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با بیان این که در بخش عمومی ورزش از ظرفیت های کیش به خوبی استفاده نشده است گفت: با مشاهده آمار در حوزه های سلامت، جلوگیری از افسردگی و برگزاری ورزش های عمومی بر اساس ظرفیت های موجود، فعالیتی صورت نگرفته است.

کشاورز با بیان این که علت کاستی ها در حوزه های ورزشی عدم رویکرد علمی و برنامه محور بوده، عنوان کرد: با بررسی، برنامه ریزی و اجرای صحیح می توان در رفع تمام  مشکلات اقدام کرد.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پیگیری و رسیدگی به مشکلات و موضوعات مریوط به حوزه ورزش جزیره اظهار داشت: در جلسات به فعالیت ۲۹ رشته ورزشی در کیش اشاره شده است که  در صورت فعال بودن، هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده است.

مهدی کشاورز با اشاره به توسعه و پیشرفت ورزشگردی و ایجاد درآمدزایی در جزیره کیش گفت: با تحقق این مهم حقوق و مزایای مناسبی به مربیان اختصاص پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، توریسم ورزشی را یکی از اهداف بلندمدت خود عنوان کرد و افزود: توریسم ورزشی به معنی این نیست که سازمان هزینه کند بلکه باید به گونه ای عمل شود که تمام فعالیت ها خودگردان باشد و آمادگی همکاری با بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

وی بر رسیدگی و ریشه یابی عدم فعالیت برخی هیئت های ورزشی در کیش اشاره کرد و گفت: ورزش چوگان که یک ورزش آباء و اجدادی است در کیش فعال نبوده و می توان علت آن را عدم کارشناسی و دیدگاه علمی مناسب دانست.

کشاورز بر ضرورت پرهیز از انجام کارهای نمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: در بخش های مختلف به ویژه ورزش باید به گونه ای عمل کنیم که حضور حداکثری مردم را به همراه داشته باشد  و برای پیشرفت این حوزه می توان نسبت به برگزاری مسابقات خاص مانند والیبال، فوتبال و سایر رشته های ورزشی با توجه به ظرفیت های موجود در کیش اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت ظرفیت های مدارس و سالن های ورزشی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در بازدید سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان از سالن های ورزشی، برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی از برگزاری نشست های تخصصی با هیئت های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: باید نقش هریک از ما برای بهبود وضعیت حوزه ورزش کیش مشخص شود.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش وضعیت ورزش های دریایی را نامناسب عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت های ورزشی آبی و دریایی موجود در جزیره کیش استفاده مطلوب و درآمدزایی مناسب کرد.

کشاورز در ادامه افزود: از ترویج فرهنگ ورزش های بومی در منطقه و همچنین برگزاری مسابقات کشوری در جزیره کیش استقبال می کنیم.

وی همچنین به بحث ورزش در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: در حوزه های مربوطه نگاه ویژه تری خواهیم داشت و برای همکاری در این زمینه آمادگی لازم خود را اعلام می کنیم.

کشاورز نسبت به ساماندهی موتورهای شارژی نیز تاکید کرد و گفت: در یک جلسه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی و مشخص کردن محدوده برای این وسایل اقدامات لازم باید صورت گیرد.

کشاورز گفت: با همکاری و تلاش های همه جانبه تا زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می توانیم در حوزه ورزش به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.

یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: باید ورزش کیش در بخش های بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف  با یک انرژی بیشتری همراه شود.

شاه پیری با تاکید بر این که یکی از راه های کاهش اعتیاد در جامعه، ورزش است افزود: همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری حوزه های ورزشی  و سایر رویدادهای ورزشی برگزار می شود.

عزیز اله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: در سال گذشته ۱۱۰ برنامه در حوزه ورزش برگزار شد که طی آن ۲۲ مسابقه ملی، ۸ رویداد بین المللی، ۲۷ اردوی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی و کسب ۱۸۶ مدال ورزشی نیز در مسابقات توسط ورزشکاران کیش کسب شده است.

وی به فعالیت ۴۴ هیئت ورزشی در کیش اشاه کرد و افزود: ۳۲ رشته ورزشی در سالن های کیش فعال بوده و آموزش های لازم توسط مربیان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش می توانیم میزبانی شایسته رویدادهای مختلف ورزشی را در کیش داشته باشیم.

توسعه ورزش‌های آبی، دوومیدانی، دوچرخه سواری و ورزش‌های همگانی، تبلیغات برای گسترش ورزش و حمایت از طرح‌های نوین از جمله مطالبی بود که توسط روسای برخی هیئت های ورزشی جزیره کیش عنوان و به آن ها پرداخته شد.

شایان ذکر است در این نشست هم اندیشی، رضا شجیع سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و محمد نیکجو سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، عزیزاله فرضی پور رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش و جمعی از روسای هیئت های ورزشی حضور داشتند.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش