دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش بر بر فرهنگ سازی برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد درکیش تاکید نمود و گفت : مشارکت مردمی و اهتمام ویژه به آگاهی بخشی از خطرات مواد مخدر در جامعه می تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از کیش، علی فائقی با اشاره به برگزاری برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش گفت: بهره گیری از مشارکت عموم جامعه و دستگاه های اجرایی این منطقه در اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماعی؛ تاثیر بسزایی در مهار اعتیاد دارد.
وی با بیان این که آسیب شناسی و آگاهی بخشی به عموم مردم از مولفه های پیگشیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه است اظهار داشت: مشارکت مردمی و اهتمام ویژه به آگاهی بخشی از خطرات مواد مخدر در جامعه می تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد
به گفته فائقی سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه ایفا می کنند.
وی انسجام همگانی و استفاده از ظرفیت های موجود برای مبارزه با مواد مخدر را از ضرورت های ملی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌هاي اجرایی با هدف فرهنگ سازی و ارائه بسته های آموزشی می توانند عموم جامعه را از خطرات مصرف و توزیع مواد مخدر آگاه سازند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در ادامه سخنان خود، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، تولید محتوا، الگوسازي و برگزاری گفتمان‌هاي دینی و معنوی را از مهمترین اقدامات این شورا برشمرد.
علی فائقی پیش نیاز جامعه توسعه يافته را وجود انسان هاي آگاه، با تقوا و آشنا به علوم روز معرفی کرد و گفت: با فرهنگ سازي و ايجاد زير ساخت هاي لازم؛ شرایط پيشگيري از اعتياد و مصرف مواد مخدر را فراهم خواهیم کرد که این مهم نیاز به عزم جدي در سطح جامعه دارد.
فائقی خاطر نشان کرد: با توجه به‌ این که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری قابل درمان است، اما آگاهی و شناخت بیمار و خانواده فرد معتاد از خطرات مواد خانمان‌سوز، یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه کرد.
وی بیان داشت: اعتياد به مواد مخدر نه تنها جامعه و فرد را تحت تاثير قرار مي دهد بلكه در حوزه های سياسي، اقتصادي و فرهنگي از جمله رونق اقتصادی و گردشگری یک منطقه نيز تاثير گذار است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کیش با اشاره به برگزاری برنامه های هفته مبارزه با موادمخدر کیش با رعایت ضوابط بهداشتی گفت: براي روز جمعه چهارم تیر شعار «یاریگران زندگی- مبانی دینی و معنویت- پیشگیری از اعتیاد» تعيين شده است.
علی فائقی شعار روز شنبه پنجم تیر را «یاریگران زندگی- همکاری‏ های فرابخشی و بین ‏المللی- پیشگیری از اعتیاد» عنوان کرد و گفت: نشست تخصصی به صورت سراسری در تهران با حضور دبیر کل ستاد و مسئولان دستگاه‏ های اجرایی به همراه میهمانان خارجی با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد.
فائقی تصريح کرد: حدود ۶۰ تُن مواد مخدر کشف شده غیر دارویی در دو استان کشور امحاء و از تعداد هفت خانواده معظم شهدا و نُه نفر از جانبازان و تعدادی از فعالان عرصه مبارزه و سفیران پیشگیری از اعتیاد تقدیر می‌شود.
وی شعار روز یکشنبه ششم تیر را «یاریگران زندگی- خانواده و محیط‏ های آموزشی – پیشگیری از اعتیاد» معرف کرد و اظهار داشت: شعارهای روز دوشنبه هفتم تیر «یاریگران زندگی- درمان‏های نوین و حمایت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد»، سه‏ شنبه هشتم تیر با نام «یاریگران زندگی- دیپلماسی مواد مخدر- پیشگیری از اعتیاد» چهارشنبه نهم تیر «یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد» پنج‏شنبه دهم تیر «یاریگران زندگی- فعالیت‏ های جایگزین- پیشگیری از اعتیاد» است.
به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در تمام روزهای یاد شده در سطح جزیره کیش با همکاری دستگاه ‏های اجرایی و سازمان‏های مردم‏ نهاد، برنامه‏ های متنوعی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین