معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سواد رسانه ای و نقش آفرینی رسانه ها در تشریح و انعکاس اخبار کیش را بسیار مهم ارزیابی نمود و افزود: نوع نوشتن و برخورد شما با مسائل جزیره مهم است و مسائل جزیره چه در حوزه داخلی و چه در سطح ملی باید درست و واقع بینانه مطرح شود .

به گزارش کیش نیوز  ، یاسر شاه پیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در اولین نشست صمیمانه  با اصحاب رسانه کیش با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در کمک به ارتقاءآگاهی به جامعه گفت : معتقدم با کمک رسانه ها و استفاده از ظرفیت های آنها می توان گام های بهتری برای حل مشکلات جامعه و کمک به رشد و توسعه امور برداشت و می بایست برای  این موضوع برنامه ریزی های بهتری انجام داد و از این ظرفیت برای کمک به بالابردن سطح آگاهی جامعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی استفاده کرد.

شاه پیری سواد رسانه ای و نقش آفرینی رسانه ها در تشریح و انعکاس اخبار را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:  نوع نوشتن و برخورد شما با مسائل جزیره مهم است و مسائل جزیره چه در حوزه داخلی و چه در سطح ملی باید درست و واقع بینانه مطرح شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براولویت  استفاده از ظرفیت کیشوندان  در فعالیت های مختلف این حوزه گفت: باید برنامه ریزی شود تا بانک هنرمندان جزیره به تفکیک هر رشته مثل هنرمندان موسیقی، خوشنویسی، نقاشی، طراحان، نویسندگان و …  هم چنین در بقیه حوزه ها  داشته باشیم  چرا که  اولویت من استفاده از کیشوندان جزیره و بومیان در برنامه های مختلف حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

شاه پیری با تاکید بر اینکه می بایست رویدادها و برنامه های فرهنگی باید در محیط های عمومی برگزار شود افزود: معتقدم رویدادها و برنامه های فرهنگی باید در محیط های عمومی مثل کتابخانه ها، بازارها ، خانه بومیان  ،اسکله های تفریحی و دیگر فضاهای مناسب که در کیش بسیار است برگزار شود و در اجرا از سالن ها خارج شویم با این اقدام گردشگران فضاهای فرهنگی را می بینند و می توانیم از تمام ظرفیت های  جزیره استفاده کنیم.

یاسر شاه پیری با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حوزه ای با مسئولیت ها و مشغله های بسیار متنوع و گاها کاملا غیرمرتبط می باشد افزود : تمرکز بیش از حد موضوعات مختلف و غیرمرتبط در این معاونت گاها اجازه رسیدگی مطلوب به همه حوزه ها را نمی دهد و به همین دلیل بسیاری از کارها خوب پیش نمی رود و  تصور میکنم ساختار تشکیلاتی این معاونت  در برخی حوزه ها نیاز به بازنگری و اصلاحاتی  دارد زیرا  ایجاد زیر ساخت در جزیره  در حوزه های مختلف و ساماندهی و نظم دادن به این اوضاع کار ساده ای نیست. فرهنگ سازی  این موضوعات و حوزه ها باید به عهده معاونت فرهنگی  و اجتماعی باشد نه یکسری از مسائل و موضوعات که به هیچ عنوان ممکن با واییف اصلی این معاونت سازگار نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه  با اشاره به اینکه حجم عظیم مسئولیت هایی غیر مرتبط در این معاونت فرهنگی گفت:  از رسانه ها انتظاردارم حجم عظیم مسئولیت هایی که بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی  است مثل بحث های امنیتی ، بهداشت و درمان ، ترافیک ، دامپزشکی ، ثبت احوال ، نان و آرد ، آموزش و پرورش، مراسم و مناسبت ها  ، امور هنری و… و….را ابتدا  ببینند و پس از آن این حوزه را داوری و قضاوت کنند.

شاه پیری همچنین اولویت اصلی خود  در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش را رسیدگی به امور و مشکلات آموزش و پرورش جزیره دانست و گفت : در جزیره کیش با ۹۷۰۰  دانش آموز ، ۶۵۰ معلم و ۲۴ مدرسه چه اولویتی می تواند مهم تر از رسیدگی به امور آموزش و پرورش و وضعیت سازندگان نسل فردای جامعه باشد؟ از کنار کدام یک از این مسئولیت ها می توان راحت رد شد؟ قطعا اولویت های مورد رسیدگی و مهم در مباحث اجتماعی و فرهنگی فراوانند  ،اما اولویت برای من آموزش و پرورش خواهد بود.

شاه پیری همچنین با انتقاد از نبود هرگونه جامعه آماری در کیش که بتوان به آن استناد و برای آن برنامه ریزی کرد گفت : طبق برآوردی که در سهمیه بندی بنزین در جزیره انجام شد ۶۰ هزار کیشوند داریم . اما از لایه ها و اقشار مختلف جامعه کیش مانند  زنان بی سرپرست، معلولان و …   اما متاسفانه هیچگونه آمار مشخصی نداریم و می بایست  سرشماری ها باید تکلیف عدد ورقم را مشخص کند تا بتوان بر اساس  آن برنامه ریزی کرد و برای حل مشکلات آنها  چاره اندیشی نمود.

شاه پیری قانونگرایی، ساماندهی امور و پیش  بردن  فرایند ها  بر اساس قانون را از برنامه های مدیریتی خود عنوان کرد و گفت : در کنار فعالیت های جاری وبرگزاری  رویدادهای  معمول ،انجام  کارهای فاخر و ممتاز را نیز در دستور کار داریم  چرا که اعتقاد دارم  با برگزاری رویدادها باید اتفاقی رقم بخورد که گردشگر به جزیره بیاید، چون تپش قلب جزیره با آمدن  گردشگر است و عمده فعالیت های جزیره  وابسته به حضور مسافر و گردشگر است .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان صحبت های  خود با بیان اینکه محور بیشتر اقدامات فرهنگی جزیره از کانال مساجد می گذرد گفت  : ۱۴ مسجد داریم که فعال خواهد شد و کلا س های مختلف  فرهنگی در مساجد  برگزار می شود و به این ترتیب بر تعداد فرهنگ سراها افزوده خواهد شد .

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین