دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش از برگزاری جشنواره بین المللی جزیره فوتبال از اول تیر تا پایان آذر با حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال، برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین المللی، نمایش پخش زنده مسابقات فوتبال با حضور مفسران مطرح داخلی و خارجی در طول برگزاری جشنواره شب‌های شادی در جزیره کیش خبر داد .

به گزارش کیش نیوز ، توسعه و همکاری های دوجانبه ایران و قطر در برگزاری جام جهانی سالهاست که مطرح می باشد بطوریکه روابط خوب مسئولان دو کشور ایران و قطر در سال‌های گذشته  و حالا هم در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی به همکاری دو کشور در برگزاری جام جهانی نیز رسیده و قرار است از ظرفیت جزیره کیش برای اسکان تماشاگران جام جهانی و همچنین ورود به دوحه از راه ایران و برخی موضوعات دیگر استفاده بهینه شود.

مشارکت و همراهی در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، پروژه‌ای سودآور برای کشورمان محسوب می‌شود و مهم‌ترین مساله‌ای که در این همکاری به چشم خواهد آمد، سفر مستقیم تماشاچیان جام جهانی از ایران به دوحه خواهد بود که  اردیبهشت ماه سالجاری با سفر وزیر راه قطر به جزیره کیش برای مذاکره در این خصوص و در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی ایران داشت، نتایج مهمی به دست آمد. موضوعی که باعث شد رستم قاسمی، وزیر راه ایران مذاکرات انجام‌ شده را بسیار مثبت و رو به جلو ارزیابی نماید .

برگزاری پرشورجشنواره بین المللی جزیره فوتبال در کیش و برنامه های متنوع طراحی شده برای میزبانی هر چه بیشتر کیش از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود که بیش از هر زمان دیگری هیجان این مسابقات را به ایران وارد خواهد نمود و از این رو سازمان منطقه آزاد کیش با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کیش با پیشقدم شدن و همچنین  با تدارک برنامه‌های بسیار مفرح  در جریان برگزاری مسابقات  از جمله در نظر گرفتن چندین جایگاه ویژه برای نمایش خیابانی مسابقات، توزیع بسته‌های هواداری، فروش محصولات ایرانی را در نظر دارند تا بتوانند از فرصت میزبانی قطر برای توسعه گردشگری در کیش به بهترین نحو ممکن استفاده کنند؛ برنامه‌هایی که هرچند نگرانی‌هایی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد و البته باید به مرحله اجرا برسد تا بتوان به محقق شدن آنها و کیفیت‌شان بیشتر پی برد.

محسن قریب در کنفرانس خبری جشنواره بین المللی جزیره فوتبال همچنین به حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران و جهان در کیش اشاره نمود وگفت: حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال، برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین المللی، نمایش پخش زنده مسابقات فوتبال با حضور مفسران مطرح داخلی و خارجی در طول برگزاری جشنواره شب‌های شادی را در کیش رقم خواهد زد.

قریب در ادامه افزود: افرادی که علاقه مند تماشاي مسابقات جام جهانی فوتبال قطر هستند و امکان سفر به قطر را ندارند می‌توانند با سفر به جزیره کیش در این جشنواره شرکت کنند و خوشبختانه مناطق آزاد ظرفیت‌های بالایی دارند و هنوز از ظرفیت‌های این مناطق به خوبی استفاده نشده است و جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد با اجرای کامل قانون مناطق آزاد در حوزه گردشگری باید از این رویداد به بهترین شکل استفاده کند.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با اشاره به اینکه این جشنواره ملی و بین المللی است، گفت: زیرساخت‌های جزیره کیش بهترین زیرساخت برای میزبانی از ایرانیان و گردشگران خارجی است همانند فرودگاه که خوشبختانه برای فرود هر نوع هواپیما  پهن پیکری درحال آماده سازی است، تعداد هتل‌ها با ستاره‌های مختلف، مجموعه‌های تفریحی کیش همه این‌ها حاکی از شایستگی‌های جزیره کیش است.

قریب در ادامه با اشاره به دو هدف بزرگ در برگزاری این جشنواره خاطرنشان نمود : مقصد گردشگری برای رویداد‌هایی که علاقه‌مندان در فضای هواداری بتوانند تماشاگر فوتبال باشند و اینکه جزیره کیش کریدوری برای اقامت افراد باشد تا هواداران فوتبال برای تماشای رقابت‌های جام جهانی به قطر سفر داشته باشند و پس از برگزاری رقابت‌ها به جزیره کیش برگردند.

محسن قریب همچنین به ترمیم و ساخت پنج زمین با چمن هیبریدی در کیش اشاره نمود و گفت : سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه زیربنایی ترمیم و ساخت پنج زمین با چمن هیبرید را در دستور کار قرار داده است و با صد میلیارد تومان اعتبار تا پایان مرداد آماده بهره برداری خواهند شد که امیدواریم  با آماده سازی این ورزشگاهها دومین فیفا دی پیش از جام جهانی را در شهریور با حضور تیم ملی در جزیره کیش برگزار کنیم.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در پایان از میزبانی یک روزه کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور سفیران فیفا در هفته آخر شهریورماه سالجاری در ورزشگاه کیش خبر داد  گفت : ایران هفته آخر شهریور میزبان کاپ جام جهانی با حضور سفیران فیفا است که تلاش می شود این سفیران به همراه کاپ یک روز در جزیره کیش اقامت داشته باشند و به صورت ویژه در معرض دید علاقه مندان قرار بگیرد.

محسن طهرانی مدیر رسانه‌ای این رویداد نیز در ادامه کنفرانس خبری جشنواره فوتبال جزیره  با اشاره به برنامه های مشخص و مهیجی که برای برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده است افزود :  برای برگزاری این جشنواره طی ماه ها تلاش برنامه مشخص و مدونی آماده سازی شده نوید یک اتفاق بزرگ فوتبالی را به ایرانیان در چند دسته هنری، مسابقات نوین، حضور ستارگان فوتبال ایران و جهان و رویدادهای اقتصادی می دهیم و علاوه بر آن تا اخرین روز جشنواره اماده دریافت ایده های مختلف هستیم.

مدیر رسانه‌ای جشنواره جزیره فوتبالی کیش، حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸،  برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، فوتبال خیابانی، ساحلی، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی اعلام کرد.

طهرانی در پایان با بیان اینکه برخی از برنامه های این جشنواره تنها به ایام جام جهانی منتهی نمی شود گفت: برنامه‌ها از تیر سال جاری شروع و اختتامیه های برخی رویدادهای به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشند.

  • منبع خبر : کیش نیوز