7 پروژه عمرانی ، صنعتی منطقه آزاد کیش امروز در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد در دولت سیزدهم با حضور ویدئو کنفرانسی سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی کشورمان افتتاح شد

به گزارش کیش نیوز ، مهدی کشاورز در آئین بهره برداری از ۷ طرح عمرانی و صنعتی که با حضور رئیس جمهور کشورمان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات سرمایه گذاران، پیمانکاران، مدیران، مهندسان، کارشناسان و تمام دست اندرکاران اجرای این طرح ها در منطقه آزاد کیش، گفت: همه سعی و تلاش خود را برای اتمام این طرح ها به کار گرفتند که این مهم قابل تقدیر است.

کشاورز، افزود: در جزیره کیش ۷ طرح عمرانی و صنعتی مربوط به ۵ طرح کلی ساماندهی کیش به ارزش ۸۰ میلیارد تومان و همچنین دو پروژه در حوزه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ها، تعداد ۴۶۲ فرصت شغلی جدید “۱۵۴ نفر” به صورت مستقیم و “۳۰۸ نفر” به صورت غیر مستقیم در منطقه آزاد کیش ایجاد شده است.

به گفته کشاورز هر یک از این طرح ها در زمان اجرا بالغ بر ۱۰۰۰ نفر اشتغال جاری داشته که میزان ثابت اشتغال آن پس از بهره برداری مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رویکرد علمی و بهینه سازی روش های اجرا و ساخت، خاطر نشان کرد: با استفاده حداکثری از توان و تجهیزات داخلی برای طرح هایی که در سال ۱۴۰۱ باید آماده افتتاح باشند، به بهره برداری می رسد.

مهدی کشاورز، گفت: با تاکید رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از آمادگی صد در صدی انجام طرح های در دست اقدام با سرمایه گذاری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان برخورداریم.

کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از این طرح ها اتمام پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش است که ساخت آن بالغ بر ۱۰ سال زمان برده و از سال گذشته تسریع در روند عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا شهریور سال جاری به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: پروژه دیگر، تکمیل عملیات ساخت باند فرودگاه منطقه آزاد کیش است که بیش از ۱۰ سال پیگیری شده و با مساعدت های صورت گرفته، با ارتش جمهوری اسلامی ایران به نتایج خوبی رسیده ایم و امیدواریم این طرح نیز تا شهریور به بهره برداری برسد.

کشاورز گفت: جزیره کیش به خاطر تشابه آب و هوایی و نزدیکی فاصله با کشور قطر و داشتن زیر ساخت های هتلی و گردشگری به عنوان یکی از کانون های جذب گردشگران و هواداران فوتبال در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شده است.

 وی اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به محدودیت زمان باقی مانده کلیه وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط همچون گذشته با جدیت و سرعت بیشتر نسبت به رفع مشکلات زیر ساختی این جزیره که تصمیم گیری آن خارج از اختیارات سازمان است، اقدام کنند.

کشاورز در پایان تاکید کرد: سه زمین فوتبال در واقع تا شهریور به بهره برداری خواهد رسید و انتهای زمانی برای سایر پروژه هایی که به صورت مختلف از سال های گذشته نیمه تمام مانده در نظر می گیریم تا هر پروژه ای که به هر دلیلی انجام نشده تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شود.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش