بر اساس تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان و سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد مقرر گردید که پروازهای مستقیم بین کیش و سمنان برقرار شود که مطمئنا در تبادل گردشگری و سرمایه‌گذار تأثیرگذار خواهد بود .

به‌گزارش کیش نیوز و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین ،نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی با مشارکت۳۷۰ شرکت داخلی و بیش از ۱۵شرکت خارجی در ۱۵ سالن بافضایی به مساحت۶۷هزار مترمربع آغاز به کار کرد و تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت و سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران میزبان بازدید کنندگان در این رویداد بین المللی است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست  با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و تبادل سرمایه‌گذاران که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رادارند در جذب حداکثری گردشگر در جزیره کیش تأثیرگذار است.

مرتضی رمضانی همچنین افزود: بر اساس نشست های قبلی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، مقرر شد برای بررسی بهتر موضوعات حوزه گردشگری تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.

امیر کرم‌زاده  نیز در نشست با معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، افزود: استان سمنان ششمین استان پهناور کشور است و دارای جاذبه‌های بسیار فراوان شامل جنگل، کویر، بناهای تاریخی و … است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به حضور گردشگران خارجی در جزیره کیش گفت: معرفی استان سمنان در این جزیره و راه‌اندازی پروازهای مستقیم در رونق گردشگری و رشد اقتصادی مؤثر است.

اهداف این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت‌های طرفین باهدف توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در جزیره کیش، همکاری در زمینه برپایی همایش‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و … است.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبر آنلاین