در روزهایی که شایعه و دروغ پردازی واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها داغ شده ، اکران یک بنر در جزیره کیش حاشیه ‌ساز گردیده ، آنهم استفاده از یک تصویر برای تبلیغ ماسک برای مقابله با کرونا ، اگر چه این تصویر مربوط به یک نقاشی ایرانی است، اما به دلیل شباهت زیاد آن به چهره‌ی چینی‌ها، در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد .

به گزارش نیوز کیش ، در روزهایی که شایعه واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها که البته  صدباره هم تکذیب هم شده ، اکران یک بنر اطلاع رسانی برای مقابله با کرونا در جزیره بصرت باورنکردنی جنجال ساز شد و ماجرا از این قرار بود که منطقه آزاد کیش از تصویری برای تبلیغ ماسک ضدکرونا استفاده کرده که اگرچه یک نقاشی ایرانی است، اما به دلیل شباهت به چهره‌ی چینی‌ها، در شبکه‌های اجتماعی سراسر کشور مورد توجه مردم بخصوص کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

هرچند که معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد ‏کیش با رد هرگونه چینی بودن این آثار می گوید : متاسفانه برداشت‌ها اشتباه بوده و نقاشی‌ها کاملا ایرانی است و قصد منطقه آزاد از به‌کارگیری آنها فرهنگ‌‏سازی برای رعایت اصول بهداشتی مراقبتی در برابر کرونا بوده است‎.
دکتر پورعلی،در ادامه به عملکرد و سیاست های منطقه آزاد کیش برای مقابله با کرونا اشاره می نماید و می افزاید : سیاست ما در این مرحله فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطری بود که منجر به شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌‏شود، مثل استفاده نکردن از ماسک، توجه نکردن به شست‌وشوی دست‌ها یا حضور در اجتماعات. باید فرهنگ‌سازی می‌کردیم و ‏یکی از مهم‌ترین وجوهی که به نظرمان رسید، کمک گرفتن از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مانند موشن گرافیک و پیام‌های ‏تبلیغاتی بود. نظارت بر رفتار، اگر بدون فرهنگ‌سازی باشد به کندی پیش می‌رود و اگر با تاریخ، پیشینه و تمدن‌مان باشد، تأثیر ‏بیشتری خواهد داشت، بنابراین بررسی پیام‌های جذاب برای ترغیب مردم برای استفاده از ماسک را آغاز کردیم.» ‏
هر چند‎ که ‎از روزهای نخست امسال در کیش هم مانند بسیاری از نقاط کشور با بحرانی شدن شیوع ویروس کرونا کمپین‌های ‏تبلیغاتی برای ترویج استفاده از ماسک و همین‌طور رعایت اصول بهداشتی به راه افتاد. و استفاده از مینیاتورها و برخی از المان‌های ‏شهری در کیش در دستور کار قرار گرفت. چهار مینیاتور و  پنج طرح از نمادهای شهری جزیره کیش، برای پیوستن به پویش من ‏ماسک می‌زنم، انتخاب و نقاط مختلف جزیره نصب شد. که بصورت باورنکردنی چند روز پس از نصب تابلوها، ‏حرف و حدیث‌ها درباره واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها بحث داغ روز شد و انتشار تصاویر مینیاتور «مرد جوان» اثر شاخص ‏مهم‌ترین شاگرد رضا عباسی در فضای مجازی دردسر ساز شد  و بسیاری از کاربران فضای مجازی و منتقدان این طرح ها با تصور اینکه ‏مینیاتورها چینی است، از چینی شدن جزیره زیبای کیش ابراز نگرانی نمودند.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین