با رونمایی از 2سامانه جدید، ثبت نام کارت کیشوندی و تمدید اعتبار آن و همچنین ثبت شرکت در جزیره کیش به صورت الکترونیکی امکان پذیر شد.

به گزارش کیش نیوز ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از این ۲ سامانه گفت: طرح های یاد شده، در سطح ملی و در جزیره کیش کاربردی و زیرساختی به شمار می روند و برای مدیریت جزیره کیش نیز ابزارهایی بسیار کارآمد هستند.

نصر الله جهانگرد افزود: سامانه ثبت شرکت ها که مخاطب آن مردم هستند و یکی از شاخصه های جهانی در ارزیابی سهولت کسب و کار در کشورها است، رونق و کوتاه شدن فرایند ثبت را موجب می شود.

وی ادامه داد: همچنین در فرایند ثبت شرکت ها، شروع کسب و کار و حتی ثبت تغییرات در امور شرکت ها به صورت آنلاین و با سرعت بیشتری انجام می شود و ثبت شرکت ها به صورت الکترونیکی، جایگاه جزیره کیش را در استاندارد های بین المللی کسب و کار، ارتقاء می دهد.

وی با بیان اینکه سامانه کیشوندی نیز هویتی مبنتی بر نظام حقوقی دارد وپایه و اساس تمام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شهروندان کیش است اظهار داشت این سامانه موجب می شود مردم با سهولت به انجام امور بپردازند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: از این پس به دنبال ایجاد فرصت هایی برای هوشمند سازی حوزه های مختلف و فرآیندها در جزیره کیش هستیم.

دکتر مظفری گفت: رونمایی از سامانه های کارت کیشوندی و ثبت شرکت ها، حلقه های اتصال زنجیره پیشرفت جزیره هستند تا در نهایت در حوزه خدمات دیجیتال با توسعه بستر های IT و ICT، شهری هوشمند داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از این دستاوردها خاطرنشان شد: ایجاد این دو سامانه از ضرورت های جدی به منظور شفاف سازی فعالیت ها و سرعت بخشیدن به انجام امور و ارائه خدماتی بهتر و روان تر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بخشی از مخاطبان سامانه ثبت شرکت ها مردم سراسر کشور هستند و این یک فرصت برای خدمت رسانی خوب به سرمایه گذاران است گفت: با بهره برداری از سامانه ثبت شرکت ها، علاقمندان به ثبت شرکت به سهولت می توانند به امور مربوط بپردازند.

دکتر مظفری ادامه داد: تکمیل فرایند ثبت نام و صدور کارت کیشوندی در سامانه الکترونیک به راحتی انجام می شود و درباره مزیت ها و تسهیلات کارت کیشوندی در حال بررسی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان شد: حوزه معاونت فرهنگی پس از مطالعه و بررسی، امکانات، امتیازات و شرایطی که می توان برای کارت های کیشوندی در نظر گرفت را اعلام خواهد کرد کنند و با کمک و نظرات شهروندان، شیوه نامه ای تدوین و تعریف می شود.

گفتنی است: از این پس شهروندان می توانند با مراجعه به نشانی kishvand.kish.ir برای کارت کیشوندی و علاقمندان به ثبت شرکت با مراجعه به سامانه sherkat.kish.ir برای انجام امور و فرآیندها اقدام کنند.

  • منبع خبر : کیش نیوز