سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش از افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در این جزیره با ساخت مدول های جدید در تصفیه خانه خبر داد.

به گزارشکیش نیوز ، با هدف افزایش رفاه شهروندان و ارتقای کمی و کیفی خدمات شهری ، توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف در دستور کار این شرکت قرار دارد.
به گزارش ایرنا محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش با تاکید بر تسریع طرح های عمرانیب در این حوزه اظهار داشت:  هم اکنون در جزیره کیش امکان تصفیه ۱۰ هزار مترمکعب فاضلاب وجود دارد که در ۲ مرحله سرمایه گذاری این میزان به ۲۰ هزار متر مکعب خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت مدول دوم فاضلاب با ظرفیت پنج هزار متر مکعب به اتمام رسیده و درحال  تجهیز است افزود: این طرح با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و پیش بینی می شود تا پایان تابستان به مدار تصفیه وارد شود.
نظر پور اضافه کرد: مرحله بعدی توسعه به ظرفیت پنج هزار متر مکعب نیز مراحل مطالعات خود را به اتمام رسانده و منابع مورد نیاز آن نیز در اعتبارات ۱۴۰۱ شرکت لحاظ شده و در  آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش با اشاره به فعالیت های این شرکت در بخش تصفیه فاضلاب در ایام نوروز اظهار داشت: در این ایام میزان جمع اوری پسماند ۵۵ درصد و فاضلاب نیز ۸۰ درصد نسبت به روزهای ماقبل آن افزایش داشت.
وی یادآور شد: این میزان منجر به افزایش فشار کاری بر روی زیرساخت های جزیره کیش شد اما واحدهای تخصیصی به گونه ای مدیریت کردند که تمام فاضلاب های تصفیه شده خروجی همواره در بحث BOD فاضلاب یا میزان اکسیژن خواهی بیولوژیکی و COD اکسیژن خواهی شیمیایی همواره زیر ۱۷۰ بوده است.
نظرپور افزود: علی رغم افزایش چند برابری ورودی پساب فاضلاب به لاگن های تصفیه خانه در ایام نوروز اجازه خروج پساب به محیط زیست داده نشد و تلاش کردیم تمام آب تصفیه شده خروجی بر اساس استانداردهای لازم در اختیار فضای سبز جزیره کیش قرار بگیرد.
مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب نیز در  سال ۱۳۹۳ به بهره داری رسیده که با افزایش جمعیت و مسافر به ویژه در فصول پاییز و زمستان شاهد رشد حجم ورودی است.
با اجرای مدول های تازه با استفاده از دیفیوزرهای هوادهی، سامانه میکسرهای هایپر کلاسیک تصفیه خانه به سامانه هوا دهی عمقی تغییر خواهد کرد تا روند تصفیه فاضلاب بهبود یابد.
هم اکنون بیش از ۹۰  درصد آب مورد نیاز فضای سبز جزیره از طریق آب تصفیه شده از فاضلاب تامین می شود که این امر برای صرفه جویی در منابع ارزشمند آب در جزیره کیش اهمیت زیادی دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش