سخنگوی شورای سلامت کیش از اعمال ضوابط سختگیرانه و قرنطینه برای بازگشت کیشوندانی که بعد از پانزدهم فروردین قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند خبر داد

به گزارش کیش نیوز، سخنگوی شورای سلامت کیش درخصوص اعمال ضوابط سختگیرانه شورای سلامت کیش؛ گفت: برخی از ساکنین جزیره کیش که در مسافرت هستند و بعد از پانزدهم فروردین قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند می‌توانند سفر خود را با تعویق انجام دهند.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش از تعطیلی تمامی بازارها و اصناف به جز تامین‌کننده‌های ارزاق عمومی و مایحتاج عمومی مردم تا پانزدهم فروردین ماه خبر داد.

رضانیا بر لزوم فعالیت ادارات، نهادهای اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌ها با ظرفیت به‌کارگیری ۲۰ درصدی نیروهای خود تا پانزدهم فروردین تاکید داشت و افزود: ضمن اینکه می‌توانند از مابقی پرسنل به‌صورت دورکاری یا مرخصی استفاده کنند باید ضوابط کنترل و حفاظت فردی و مراجعه‌کننده‌ها در این ایام نیز تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: در غیر این‌صورت مسئولیت کنترل و اجرای این مصوبه؛ به عهده مسئولین، روسای دستگاه‌های اجرایی، ادارات و نهادها خواهد بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش درخصوص خریدهای روزانه ساکنین جزیره کیش؛ گفت: شهروندان با رعایت حداقل فاصله اجتماعی یک‌ونیم تا دو متر و  با هدف جلوگیری از تجمع در فروشگاه‌ها می‌توانند خریدهای خود را در طی ساعات خاصی از شبانه‌روز انجام دهند.

رضانیا تاکید کرد: برخی نوجوانان و جوانان به‌خاطر این تصور غلط که به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند در سطح جامعه تردد دارند و ممکن است ناقل بیماری باشند و بیماری را به داخل منزل منتقل کنند و اعضای خانواده پدر و مادر خود را دچار این بیماری کنند.

محمدرضا رضانیا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: قرنطینه خانگی باید رعایت شود، افراد در خانه بمانند و اوج بیماری در هفته آینده و روزهای در پیش رو خواهد بود.

همچنین رضانیا خاطر نشان کرد: ساکنین جزیره کیش و مسافران از تجمع در پارک‌ها و تردد در معابر عمومی خودداری کنند؛ به‌دلیل این‌که این بیماری می‌تواند از طریق سطوح منتقل شود و افراد بیشتری را به این بیماری مبتلا کند.

  • منبع خبر : کیش نیوز