رییس آتش نشانی کیش اسپیلیت ها را از اصلی ترین دلایل آتش سوزی در جزیره برشمرد و نسبت به عدم سرویس صحیح و به موقع آنها که باعث ایجاد حریق می شود هشدار داد .

به گزارش کیش نیوز ، سرمدی رییس آتش نشانی کیش با بیان این که از ابتدای سال تا دی، ماموران آتش نشانی کیش در ۳۰۴ حریق و ۲۰۱ حادثه  خدمات امداد و نجات داده اند؛ افزود: در همین مدت دراثر این حوادث ۷۴ نفر آسیب دیده و۷ نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده اند.

وی یکی از مهمترین عوامل ایجاد حریق در جزیره کیش را اتصال برق دانست و اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند استفاده از فیوزهای غیر استاندارد، اتصال غیر اصولی رشته های کابل یا عدم اگاهی دراستفاده از لوازم برقی عامل آتش سوزی شده اند.

رییس آتش نشانی کیش افزود: اسپیلیت ها نیز از اصلی ترین دلایل آتش سوزی هستند که عدم سرویس صحیح وبه موقع آنها باعث ایجاد حریق می شود.

سرمدی در ادامه تاکید کرد: نشت گاز مایع به عنوان عامل دیگری است که باعث حادثه می شود و شهروندان می توانند با بررسی سلامت شلنگ گاز و رگلاتور از بروز آتش سوزی جلوگیری کنند.

گفتنی است اداره آتش نشانی کیش از ابتدای سال جاری تاپایان دی ماه ۵۸۵ بازدید ایمنی از مناطق مختلف جزیره داشته و بیش از ده هزار ساعت آموزش پرسنل و دوره های آموزشی برای شهروندان برگزار کرده است.

  • منبع خبر : کیش نیوز