رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از ساخت اولین تصفیه خانه های غیر متمرکز در مناطق فاقد شبکه فاضلاب در کیش خبر داد.

به گزارش کیش نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، دکتر محمدی با بیان اینکه   طی سالیان گذشته در بیش از ۹۰ درصد سطح جزیره، شبکه جمع آوری فاضلاب احداث و به بهره برداری رسیده است، افزود:  با احداث تصفیه خانه فاضلاب شمال کیش که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری روز دنیا است، فاضلاب جزیره با بالاترین استاندارد های کیفی تصفیه  و پساب حاصل از آن، صرف آبیاری فضای سبز جزیره می شود.

وی ضمن اشاره به مناطقی که فاقد شبکه فاضلاب هستند ، عنوان کرد: فاضلاب در مناطق پراکنده خارج از محدوده شهری از جمله  کلبه هور، روستای باغو، غروب کیش و نظایر آن تاکنون در سپتیک تانک ها ذخیره و توسط تانکر ها حمل فاضلاب به تصفیه خانه منتقل می شده است.

دکتر محمدی  عواملی از جمله فاصله زیاد ، عدم وجود جمعیت ساکن و فراهم نشدن فاکتورهای اقتصادی لازم را از جمله علت های عدم احداث شبکه های جمع آوری فاضلاب در این مناطق خواند.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با هدف حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های حمل تانکری فاضلاب و همچنین حمل آب فضای سبز ، مطالعات و تحقیقات فراوانی توسط کارشناسان اداره فاضلاب شرکت در خصوص روش های تصفیه در محل صورت گرفته، اعلام کرد: برای  اولین بار در محل روستای باغو از روش راکتور بافل دار بی هوازی و پس از آن در کلبه هور برای افزایش بازدهی، راکتور بافل دار بی هوازی همراه با مدیا‌ی بستر ثابت FBABR ، با بازگشت سرمایه کمتر از ۲ ماه اجرا شد.

دکتر محمدی   در پایان یادآور شد: این طرح در بیش از ۱۰ نقطه دیگر جزیره اجرا می شود.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش