مدیر امور مالیاتی کیش گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان مردادماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 خود را به صورت الکترونیکی تسلیم نمایند.

حمید رضا منتظری در گفتگو با خبرگزاری خبر آنلاین گفت: متاسفانه کرونا خسارت بسیاری بر حوزه اقتصاد و صاحبان مشاغل در جزیره کیش همانند کلیه شهرهای کشور وارد کرده با با تصمیم و تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا ، صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی ) تا پایان مرداد و مودیان حقوقی وصاحبان املاک استیجاری تا پایان شهریور سالجاری فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.
منتظری با بیان اینکه جزیره کیش از جمله مناطق با شیوع کرونا در شرایط فعلی است، گفت: در این شرایط مودیان محترم مالیاتی باید از هرگونه مراجعه حضوری به امور مالیاتی جزیره بجز موارد بسیار ضروری خودداری فرمایند و از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.Tax.gov.ir نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند. همچنین این عزیزان میتوانند با فعال سازی ابلاغ الکترونیک نیز از این ره آورد بزرگ سیستم هوشمند مالیاتی بهره مند گردند.
مدیر امور مالیاتی کیش در پایان چهار شرط را لازمه معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد دانست و افزود : فعالان اقتصادی که در مناطق آزاد تجاری فعالیت می کنند براساس قانون با رعایت شرایط چندگانه از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند که شرط اول داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزادی می باشد که در آن فعالیت دارند و دوم فعالیت در محدود خود مناطق آزاد بوده و سوم فعالیت صرفا در راستای مجوز ماخذوه و چهارم انجام تکالیف مالیاتی نظیر ارایه اطلاعات عملکرد مالی و ارایه اظهار نامه مالیاتی سالیانه، که اگر فعالین محترم اقتصادی این شروط را رعایت و تکالیف را انجام دهند میتوانند از معافیت مالیاتی ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی بهره مند شوند.
گفتنی است، فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش نیز خواهند شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری خبرآنلاین