دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ و برنامه‌ریزی‌ گسترده در جهت استفاده‌ حداکثری از ظرفیت گردشگری منطقه آزاد کیش، از آخرین توافقات با قطر در خصوص خط‌وط پروازی و ظرفیت ۴۰۰ سفر در هفته از مبداء جزیره خبر داد

به گزارش کیش نیوز «سعید محمد» در آئین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که  با حضور ائمه‌ جماعات کیش، مسئولین محلی، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: با شناختی که از آقای کشاورز دارم، می‌توانند باعث پیشرفت و آبادانی بیش از پیش منطقه آزاد کیش شوند.

سعید محمد در بخش دیگر سخنان خود ایجاد نهادهای مالی برای کمک به اقتصاد کشور را یکی از اهداف تشکیل مناطق آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص، برنامه‌ریزی گسترده و تعاملات خوبی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر ارکان اقتصادی دولت انجام شده است که تاسیس بانک آفشور از جمله این موارد می‌باشد.وی افزود: مسیر و فرصت‌های دیگری برای تامین مالی در بودجه‌ی ۱۴۰۱ نیز وجود دارد که تهاتر نفت و توسعه‌ زيرساخت‌ها برای استفاده‌ مناطق آزاد از جمله این فرصت‌ها می‌باشد.

محمد همچنین به فاینانس چین به عنوان خط ارتباطی برای احیاء زيرساخت‌های مناطق آزاد و ارتباط با شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: ایرانیان از منابع مالی و نقدینگی کافی برخوردارند و درصورت تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، هیچ نیازی به منابع خارجی نخواهند داشت، در همین راستا به‌جد پیگیر حل مشکلات و بازگردانی مشوق‌ها و معافیت‌هایی که مناطق آزاد از آنها برخوردار بودند هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ و برنامه‌ریزی‌ گسترده در جهت استفاده‌ حداکثری از ظرفیت گردشگری منطقه آزاد کیش، از آخرین توافقات با قطر در خصوص خط‌وط پروازی و ظرفیت ۴۰۰ سفر در هفته از مبداء جزیره خبر داد و افزود: به همین جهت فرودگاه کیش از اهمیت بسزایی در روند توسعه گردشگری برخوردار است، امید دارم با پیشرفت خوبی که حاصل شده تا مرداد سال آینده، پایانه جدید فرودگاه کیش آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران باشد.

وی همچنین بر تامین منابع مالی، سرمایه‌گذاری، رونق تولید در مناطق آزاد به‌ویژه در حوزه‌ی گردشگری، تاکید کرد و با اشاره به ساخت پنج زمین فوتبال در کیش ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است پنج هتل پنج‌ستاره به ظرفیت این جزیره اضافه شود که با این شرایط، از حدود ۳۶۰۰ تخت در هتل های مد نظر برخوردار خواهیم شد.

وی اظهار داشت: با دید نامناسبی که در مسئولان نظام نسبت به مناطق آزاد شکل گرفته است، روند امور کمی با کندی مواجه است که بنده به نوبه‌ خود در حال شفافیت‌سازی و اتهام‌زدایی از چهره‌ شکیل و منظم مناطق آزاد در الگوهای جهانی هستم و از همه‌ مسئولین، بومیان، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه‌ی مناطق آزاد درخواست می‌کنم همگی در کنار هم یاریگر این مهم باشیم و در اعتلای مناطق آزاد بکوشیم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان افزود: شرط اصلی پیشرفت، سرمایه‌گذاری است و شرط اصلی سرمایه‌گذاری ثبوت قوانین و مقررات و معافیت‌ها و مشوق‌هاست که توجه به این اصول، بسیار شایسته و ضروری است. مدیریتی علمی و بر مبنای عقل و به دور از نمایش خواهیم داشت

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش